Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec...

07. 11. 2001
0
0
1322
Autor
Ageran

Jen takový nápad, je to trochu divný, ale co...

 

Stál na římse a díval se dolů. Jeho svět se zredukoval na tu římsu, na chodník dole několik pater pod ním a na slzy. Nevnímal sirény ani majáky policie a hasičů a sanitek a troubení aut dole pod ním. Byl jen on, římsa a beton, bylo mu jedno, že spousta lidí ho bude proklínat, že to všechno je kvůli němu, že zkazil den spoustě jiných. Byl jenom on a on plakal, a jeho slzy mu stékaly po tváři a jedna za druhou narážely na hranu římsy a pak se roztříštěné na tisíce kousků řítily dál dolů, tam, kam chtěl jít i on. Ale ještě nebyl čas, ještě byla naděje, ještě se mohlo něco stát, ještě to šlo. Ale čas utíkal, a on stále stál a čekal, čekal, až někde v jeho hlavě přeskočí ta jedna jiskra a on udělá ten jeden krok vpřed, jeden krok do propasti věčnosti, který vyřeší všechny jeho problémy, který bude tím krokem posledním. Nevnímal policistu, jak se k němu zezadu blíží, ale i kdyby o něm věděl, nic by to nezměnilo, jeho mozek nyní pracoval stokrát, tisíckrát rychleji než mozek normálního člověka, a než by k němu kdokoli stihl dojít, ta jiskra by přišla. Tolik let, tolik času, a pro nic, jen pro tento okamžik, okamžik rozuzlení, vyvrcholení příběhu, ukončení jedné věci a začátek jiné, přestřižení nitě, krok vpřed, ukončení. Poslední představení, poslední minuty, poslední vteřiny, poslední myšlenky. Proč? Proč ne? Nestálo to za to, žít tento život, byla to ztracená duše, která neměla důvod být na světě. Nic se mu nedařilo, neměl přátele, rodinu, lásku, dokonce ani soucit, ani kapičku náklonnosti, a to už bylo moc, příliš, jeho mysl to neunesla, a teď stál tady na římse a díval se dolů. Dolů, tam je jeho cíl, tam musí jít. Teď.

Policista právě natahoval ruku, aby ho strhl zpátky, když udělal ten krok, když přišla ta jiskra. Krok vpřed. Policista jen máchl do prázdna a jenom se zděšeně díval, jak padá a mizí za okrajem římsy. A on padal, oči zavřené, a přesto cítil přibližující se zem, blížící se konec, blížící se smrt. A pak si to najednou uvědomil, jeho svět sebevraha se zhroutil a na jeho tváři se na několik okamžiků objevil zděšený výraz. Já nechci umřít! Pak nastala tma, konec…
Deltex
12. 12. 2001
Dát tip
Hezké... ovšem už jsem pár podobných věcí četl!

Aloisa
13. 11. 2001
Dát tip
obsah: no comment .. Forma ! Zařazení.. je tady kategorie MIMO a indispozice, ale tohle je povídka a patří to sem, pozastavuji se nad prolnutím těchto tří paraler, neruště mne...

ruby
09. 11. 2001
Dát tip
ale neeeni to spatne, to opakovani chapu jako ze chces psat rychle, proste vtahnout nas do deje...ale poicistama se to tam hemzi doopravdy, to neni slovo z jeho myslenek, ale z tvych, takze tam synonyma klidne jinak good, jen nevim jestli takhle chodej policajti jen tak nekoho chytit, ja myslela ze se jim to dycky nekdo snazi vykecat z hlavy aniz by na nej sahali. konec je prima, jak mu dojde ze udelal hloupost to se mi libi

Krel
09. 11. 2001
Dát tip
... tak tak ...zařazuju do klubu

bobotic
07. 11. 2001
Dát tip
něco je tu navíc, v druhé větě - na chodník (dole) několik pater pod ním - to "dole" je v kontextu dalšího rozšíření zbytečné. (totéž "tu" římsu) Některá slova opakuješ zbytečně často, kdyby si použil jejích synonym bylo by to fajn (hlavně policista) Dobrý (třeba ta část o zrychleném myšlení), emotivní, hmm a kritiky si nevšímej, jsem už takOVy (správně jsem z Ostravy :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru