Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

17. 08. 2010
3
4
531
Autor
Sabinne

 

     Když na okno zaklepala blízká větev nedalekého stromu poprvé, místní lidé si o něm začali povídat.
Šumění a pohyby visícího prádla před domem už dávno neměl na svědomí vítr, nýbrž síla jejich hlasu.
Ozve-li se tichá větev o okenici podruhé, začnou z ní strhávat poslední dary plodů a obklopena hejny ptáků snaží se skrýt svůj smutný obličej. 
Pokud zaklepe napotřetí, jsou větve holé a prázdné, cesty uvolněné, zjistí, že právě nastal jeho čas.
     Letos nechtěl přijít jako obvykle, byl už unaven, osamocen, a tak jen přemýšlel.
Posouval se čím dál pomaleji, a tím víc ho ostatní chtěli mít na očích. On chtěl jen čas.
Nechal si v záloze hromy i blesky a omotal se kolem špice kostelních hodin.
Podíval se na ně a pomyslel si, že to nestihne. Co ted'?
     Ted' už i poslední lampa zhasla.
On tam jen seděl, tak tiše, ani nedýchal.
Doufal jen v zapomění, doufal v dobrotu svých lidí, v záři Slunce i svitu Měsíce.
Byl to totiž podzim, co navždy zůstal uvězněn v rukách jara.


4 názory

Ejinka
12. 02. 2011
Dát tip
Moc hezké. Nejvíce se mi líbí ta poslední věta. T****

PÁTER
01. 09. 2010
Dát tip
a já ti rozumím, i té použité skrývačce. Je to pěkné! Já mám podzim z celého roku nejraděj.t***

Prosecký
18. 08. 2010
Dát tip
Podzim je chudák. Já si ho ale užívám v bermudách. Konečně není horko.

myp2p
17. 08. 2010
Dát tip
musim se priznat ze tomu nerozumim. a musim se priznat ze mi to nevadi. kdybych ted skoncil tak to vyzni blbe, ale me se to libilo. cet jsem to dvakrat cele a jednou na preskacku a na preskacku to bylo lepsi.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru