Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bysty

13. 11. 2001
6
0
789
Autor
Géba

Jsme bysty vlastní nesoudnosti

a překračujem práh rychlých úsudků

vetřelce myšlenek

zabíjíme po prvním doušku

odsouzenci anonymních kroužků

lhostejnosti

máme se

a olizujem kosti

prostořeké neslušnosti

 

Tak neváhej

obejmi mne

jan tak

jako mlhu kraj

chci zastřít všechny viny

tryskej pookraj


Stepca
15. 11. 2001
Dát tip
JÓ, to má něco do sebe :-). 1*

Ribi
14. 11. 2001
Dát tip
plynie to tak rýchlo ... ale jo ... to je vono

Naso
14. 11. 2001
Dát tip
Busta - keď človek na ňu pozerá musí sa proste opýtať, aký bol zvyšok toho celku. Či busta naozaj vystihuje podstatu celej osobnosti - v tvojej básni docela hej, lebo snažíš sa evokovať ľudskú nedokonalosť a naše všeľudské poklesky. Aspoň v prvej časti básne. Finána časť básne je akoby akýmsi kontrapunktom protiváhou časti úvodnej, lebo sa odvolávaš na city nežnosti (obejmi me) a ľahkosti (tak ako mlhu kraj) a pravdaže v tom cítiť túžbu po dokonalosti (chci zastřít všechny viny), po naplnení toho všetkého (tryskej pookraj). Áno, nasovi sa to celkom páči a nezaváha pri tipe! :-)

hermit
13. 11. 2001
Dát tip
dám jen tip, i když se mi to lbíí moc líbí se mi to moc, až na závěr: výzva v posledních dvou slovech najednou zabřinčí do klidného proudu této básně, která svým klidem a tichem připomíná nevím proč lesní říčku... a najednou tryskej pookraj! ...a ani předtím v té tišině nebylo slyšet hučení vodopádu...;-).... rozumím, ale nesedí mi to tady...

Albireo
13. 11. 2001
Dát tip
"obejmi mne ... jako mlhu kraj"!!! Ten konec mě ale také poněkud ruší. Přesto tip.

Print
13. 11. 2001
Dát tip
***!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru