Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Večerní

17. 09. 2010
4
8
487
Autor
aq17

Mohli byste mi, prosím, říct jestli je to vůbec báseň? Je to můj první pokus něco napsat. Děkuju, hezký den.

Sedím na lavičce,

uprostřed prosluněného svahu,

pozoruju západ slunce,

nad městem.

 

 

Naplňuji si dýmku

a bafám.

Slunce je způli schované,

za Blanským lesem.

 

 

Setmělo se,

vyklepávám popel.

Město skryl háv noci.

Konec léta.


8 názorů

ČikČik
30. 06. 2011
Dát tip
Pěkné, proběhlo mi to úplně před očima :)

zlý_mýval
13. 10. 2010
Dát tip
Připomnělo mi to Gandalfa a Bilba, jak bafají z dýmky.) Líbí se mi ten minimalismus a že tam nechpeš nějaký přehnaný básnický obrazy. Fajn pocitovka*

jistě že je to báseň,každej to cejtí jinak,nelze definovat co přesně ještě je báseň a co ne,vezmi si třeba dekadenty,nebo dadaisty nebo futuristy.

počáteční prostý popis se ke konci k básni začíná schylovat /tedy podle mého/...jiní možná vidí jinak :)

Alegna
11. 10. 2010
Dát tip
za tu nálada, kterou vyvolala

aq17
19. 09. 2010
Dát tip
Děkuji moc za komentáře a rady.

a2a2a
18. 09. 2010
Dát tip
Báseň to je, ovšem opravdu počáteční. Jde spíše o popis nějakého okamžiku, taková náladovka, což není ovšem na závadu, ale ten popis je jaksi hodně konkrétní, doslovný, v podstatě bez nějaké nápadité myšlenky, básni se nejvíce přibližuje poslední sloka, ta je i rytmicky zdařilá, ty první dvě však rytmicky nijak neztroskotávají. Básni schází jakákoliv metafora, tedy prostřednictvím nějakého zobrazení, symbolu říct něco víc. Začínat jsme však museli všichni. Pokud tě to baví, tak piš dál a hodně čti, ani ne tak zde, ale i zde, ovšem spíše současné knižně vydávané básníky. A pokud ti to nepůjde, určitě si to uvědomíš a budeš dělat něco jiného, kde získáš respekt nebo uspokojení a nebo obojí.

mezimraky
17. 09. 2010
Dát tip
jest-li je to Tvůj prví pokus tak to není marné, ale dlouhá je jěště cesta

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru