Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pár otázek

19. 09. 2010
2
9
364
Autor
DufresneAndy

                            Láska je jako vonná svíce,

                            jejíž vůně nosem prochází.

                            Proč někdo miluje hodně, druhý více

                            a ten lepší ze dvou odchází?

 

                            Láska je jako teplo pod peřinou,

                            když nedaří se usnouti.

                            Proč jen nevybral si jinou

                            a já musím city utnouti?

 

                            Láska je jako hudba z reprobeden,

                            po níž tak pošetile dychtíme.

                            Proč vyhrát může jenom jeden

                            a my druzí milovat nesmíme?


9 názorů

Láska je jako večernice, plující černou oblohou. Zavřete dveře na petlice! Zhasněte v domě všechny svíce a opevněte svoje těla vy, kterým srdce zkameněla...Připadá vám to stejné? Mě ne :-)

malaika
29. 09. 2010
Dát tip
Ano Valérie, ty jsi na to kápla! A já jsem si celou dobu při čtení říkala, kde se ve mně bere ta melodie?

Takže.Mišík začíná v každé sloce slovem láska a následuje přirovnání.To je pravda.Ale když jsem tohle psal, psal jsem Pár otázek.Nikomu jsem do zelí nelezl...;-)

Parsifal
28. 09. 2010
Dát tip
Je pravda, že zvláště v případě prvních veršů to přímo bije do očí a u ostatních slok je také ta stavba podobná... Variaci příliš neznám, proto jsem si toho nevšiml, je ale pravda, že určité déja-vu jsem tam měl... Co na to autor?

Nevím, jestli si to autor uvědomuje, ale je to strašně moc podobné Variaci na renesanční téma od Hraběte. Skoro jako by to bylo psáno přímo podle zhudebněné verze. (Dovolím si avíza předchozím komentátorům, jestli jim to tak taky přijde nebo jsem mimo.)

Parsifal
27. 09. 2010
Dát tip
Pěkné... Místy tedy rým a rytmus pokulhává, ale špatné to není. Některá přirovnání jsou zvláštní... T.

Opraveno, díky ;-)

až na ,,mi" místo ,,my" je to opravdu povedené:).

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru