Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Facebooková past

30. 10. 2010
1
17
1502
Autor
Shelma

Pastičky jsou na myšičky, jenomže v jisté podobě působí i na lidičky :) Stačí se kouknout na Facebook. Myšičky mají rády sýr, lidičky zase komunikační exhibici bez nutnosti zvednout zadek od kompu. V podobě lákavých pastičkových dobrot oplývá Facebook i možnostmi zapojit celou partaj kámošů a známých do lecjakých nesmyslů z pandořiny skřínky zvané internet.

V podobě lákavých pastičkových dobrot oplývá Facebook i možnostmi zapojit celou partaj kámošů a známých do  lecjakých nesmyslů z pandořiny skřínky zvané internet.
 
Tu je to pozvánka na stránky, propagující skvělý prostředek na hubnutí ( ten je věru zapotřebí, jelikož 90% facebookistů má díky facebooku váhový problém ) nebo Vás láká na různorodá společná párty ( vždyť všichni lidé na netu bratry jsou, a když si pokecáme na netu a vykecáme na sebe kdejakou důvěrnost, tak v reálu budem jedna velká rodina ) nebo Vám bude do profilu přistávat bezpočet hloupých testíků s dotazy na Vaše známé a naopak s udělováním připitomělých dotazů na Vaši osobu. Kdekdo může být Vaším přítelem, ať je to kolega z práce, nebo neznámý šoumen na druhé polokouli. V éteru kolem Vás poletují slova jako "ahojík, hezu, fotečky, hojec... " a pak věty, které přímo sázejí hrubky do slov....no prostě všechny ty odčeštělé výrazy, kterými naše mateřština dostává pěkně na zadek...

Bohužel, jelikož jedna z častých konverzací zejména školní omladiny, začíná slovy : " pokecáme na facebooku" nebo "tu fotku najdeš na Facebooku"...tak je jasné, že kdo nemá profil na facebookové pastičce, jde z komunikačního kola ven...

Komunikace tak dostává jinou podobu, jiná pravidla a jiný komunikační jazyk. Prostřednictví facebookové pastičky na Vás dosáhne na vlnách internetu kdejaký cvok, zároveň dovolíte facebookovému automatu přátelského pavouka, kdy se na Vás  napojií úplně neznámí "přátelé" a Vaše soukromí a identita je tímpádem totálně v háji...

Divný svět... zaprodal skutečná přátelství i lásky za komentáře a chaty často neznámých lidí...

Tak myšičky, lidičky...
vlezte do té pastičky
úniku z ní není,
Váš život se v past změní!



/obr.zdroj: http://www.splachovac.cz/srandovni-obrazky


17 názorů

Shelma
14. 11. 2010
Dát tip
Diky za Tvuj prispevek Atherasi, pokud bych hodnotila objektivne, pak se asi nejvic blizi k pravde z tech vyse pronesenych... Moje uvaha byla zamerena na kritiku, jelikoz FB, nejen dle mych zkusenosti, je ponekud vlezly produkt inetoveho kralovstvi. Stava se mi casto, ze do pracovniho mailu mi zahuci pozvanka nebo avizo od lidi, kteri se chteji pratelit. A to jen proto, ze jsem si z pracovniho mailu poslala neco do soukromeho nebo naopak. Nevim, jak to zarazit a eliminovat. Nebetycne me to vytaci, protoze tohle si zadny jiny komunikacni server nedovoli. FB je nechutne rozlezly pavouk a uzivatel by mel mit aspon sanci jeho vlakna korigovat.

Athares
14. 11. 2010
Dát tip
Rozlišuji lidi na dva základní tábory vzhledem ke vztahu k Facebooku. Jedni jsou převážně teenageři, kteří rádi chatují na na FB, zveřejňují své "fotečky", píší "duchaplné" statusy ze svého života, hrají online hry a připojují se do spousty různých skupin. Pohled na jejich vnímání této sociální sítě je mi k smíchu, ale řeknu si: "Fajn, baví je to, tak ať si to užívají." Až na občasnou kritiku a posměch je dál nerozebírám. Druhá skupina Facebook využívá ke kontaktování starých známých, domlouvání schůzek nebo akcí s větším počtem účastníků, která by přes SMSky nebo maily byla mnohem složitější a nebo dražší. Potom ke vkládání fotek například ze společného výletu, aby si je ostatní mohli jednoduše stáhnout. Facebook sám o sobě není nic špatného, jen přístup některých jedinců je řekněme diskutabilní.

Shelma
01. 11. 2010
Dát tip
> Voice: Vyzkousela jsem FB, diky, ale aby se mi do moji jakekoliv mailove adresy (i pracovni)zavrtavalo upozorneni, ze ten ci onen mi nabizi pratelstvi a pritom 90% z tech absolutne neznam... to me rozhodne neobohati. Pripoustim, ze cas, od casu jsou tam zajimave odkazy, ale ty najdes kdekoliv jinde take, kvuli tomu nemusim lezt na FB. Profil tam mam, ale vicemene kvuli cca 3 lidem, z toho jeden je mi velmi blizky, mozna nejblizsi. Co me v posledni dobe obohacuje, je Citadela od Exuperyho a dotyk blizke osoby :-)

voice
01. 11. 2010
Dát tip
Shelma: myslíš si, že na FB nelze pečovat o ducha? a o tělo? co když tě nějaká akce prezentovaná právě na FB donutí protáhnout tělo? a jaký je rozdíl mezi trávením času na FB a tady? myslíš si, že FB tě nemá čím obohatit? vyzkoušela jsi to?

Kapsa
01. 11. 2010
Dát tip
Jde o to jestli FB používáte jako nástroj nebo je to jen další prostor na prázdné plkání.

Kapsa
01. 11. 2010
Dát tip
Jde o to jestli FB používáte jako nástroj nebo je to jen další prostor na prázdné plkání.

Shelma
30. 10. 2010
Dát tip
Moje "jedostranná" úvaha splnila svůj účel. Vaše slova jsou toho dokladem. Jednostrannost je volba náhledu, nelze ho odsuzovat. Stejně jako já nemohu odsuzovat Vaše plesání nad FB. Když ale budete jen trochu objektivní a odhadnete čas, který tráví většina mladých lidí na podobných serverech, namísto skutečné péče o tělo a ducha... copak Vám asi vyjde... Jo,jo, statistika nuda je... v tomto případě by to však byla smutná statistika.# Děkuji za komentáře

Nemám rád takhle jednostranné "úvahy"... Třeba včera jsme tam měli zajímavou diskuzi o Helnweinovi s kamarádem, který studuje v jiném městě... Ano, FB nenabízí (skoro) nic nového, ale funkčně spojuje různé nástroje. Díky fejsu nemusím číst nepřehledné aktuality jednotlivých kateder, protože to hlavní se dozvím z fb skupiny našeho ročníku. Taky se dozvím, kde je jaká výstava nebo kalba v Praze. Ale často potěší jen přidané vtipné video (odkaz), nebo fotky s přáteli. Ano, to vše by bylo i jinak, ale zabralo by mi to víc času... FB využívám hodně i k psaní zpráv, takže ušetřím aspoň něco za mobil. Stále nevidím problém, když jsem schopen FB využívat přínosně. Můžu si přece skrýt vše, co mě obtěžuje... Anebo v tom nevidím problém, protože mám na FB stejně inteligentní přátele jako ve skutečnosti?

voice
30. 10. 2010
Dát tip
Já bych FB tak šmahem nezatracovala..všechno má svá pro a proti..a FB není výjimkou. Tohle dílko nelze považovat za úvahu,neboť v ní chybí alespoň nástin nějakého...objektivního uvažování. Možná je to spíš..kritika...

Metta
30. 10. 2010
Dát tip
na fejsu spolu mozou mluvit lide, co jsou momentalne prostorove daleko a protelefonovali by majlant - treba me dvojce zije 850 km daleko a telefon ani stalou adresu nema... Je to asi o tom, jak dlouho kdo na fejsu tvrdne a co si z tech dobrot vybere, o umeni naucit se rikat ne, rekla bych

Na úvahu mi to přijde trochu málo... Ano, tohle může být jedna stránka Facebooku. Zvlášť pokud si člověk neuvděméí, že cokoliv napíše, může číst kdokoliv - to je taky jedna věc, která je zrádná, pokud se na ni zapomíná. Na druhou stranu myslím, že se o Facebooku dá říct něco podobného jako o ohni - dobrý sluha, ale zlý pán. Já tam profil mám. Choděj mi na něj pozvánky na koncerty kapel, které mě zajímají a na výstavy v různých galeriích. To pokládám za skvělé - mít přehled, co se kde děje a moci si vybírat, čemu věnuji čas.

Kapsa
30. 10. 2010
Dát tip
Pokud vím, je zde: zařadit autora mezi NEoblíbené; Nechci od tohoto uživatele dostávat avíza; přidat autora k oblíbeným. Ano, na začátku je to skok do černé díry, ale postupem času si můžeš všechny štváče vyblokovat. Podle mne stále virtuální svět nemůže nahradit ,,holou" skutečnost, protože ve skutečném životě neúprosnost plynutí času dělá naše rozhodnutí nezvratné. A posezení s kámošema je opravdu někde jinde :) ...

Kapsa
30. 10. 2010
Dát tip
V životě jsem Facebooku nebyl, nevidím v tom žádné kouzlo. I když v jedné diskuzi zde na Písmáku jsem četl zajímavý názor, už nevím od koho,že tento server je ,,jen další sociální síť". Do jisté míry je to pravda.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru