Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prosba o lidskost

31. 10. 2010
1
5
1040
Autor
Shelma

Bude někdy moje prosba vyslyšená? Není to jen moje prosba. Jedním dechem to říkají i ostatní. Já je slyším, Vy ne....Vy, lidé, kterým my ostatní sloužíme a děláme to rádi. My jenom nechceme, aby nás ta služba tolik bolela... Abyste chápali, budu Vám vyprávět svůj příběh, pak možná pochopíte....


Když jsem se narodil, měl jsem krásnou růžovou barvičku a vůbec se mi nechtělo na tento svět. Chtěl jsem zůstat u své maminky v bříšku co nejdéle. Tam bylo bezpečí.
Cítil jsem to, věděl jsem to a tušil jsem, že tam venku na mě bude NĚCO číhat....
Ostré světlo, které jsem pod zavřenými víčky vnímal, nebylo příjemné a já věděl, že nic už nebude jako dřív....
Brečel jsem, tiše, pak nahlas, pak už jsem kvílel...

Otevřel jsem oči a začal postupně vnímat tento svět, velkou místnost, oddělenou přepážkami a všude kolem všichni, jako jsem já. Zatím jsem byl u své maminky, pil jsem mlíčko a nechal se zahřívat jejím teplem. Bylo mi krásně.... Ne dlouho.... Vzali mě od ní pryč.

V té místnosti jsem byl celý svůj krátký život, až na jeden jediný den... ten poslední....
Do místnosti přicházeli lidé, vhazovali nám jídlo do korýtek v přepážkách. Jednou přišli a pár z nás odvedli. Tenkrát jsem ještě jako malý nechápal, proč jsem v hlase svých kamarádů cítil strach...
Teď už to vím....

Lidé přicházeli pravidelně a já k nim vzhlížel s oddaností a úctou, byli pro mě bohem. Pak se ale stalo, že mě jeden z nich nakopnul, jen tak, pro zábavu, a nebyl jsem sám. Až potom jsem si všimnul, že i k ostatním se lidé takto chovali....
Bolelo to moc, bolelo to i uvnitř... nechápal jsem.... Ale v tu chvíli jsem začal tušit, že to není správné, že jsem nic neudělal... že.....
.... se začnu bát...

Od té doby jsem se bál každý den, jen jsem otevřel oči. Byl jsem ještě maličký, ale nebyl jsem hloupý. Věděl jsem, co je správné a co ne.... A tohle správné nebylo!

Pak jeden den přišli lidé a nahnali mě tyčemi, které působili velkou bolest, do jiné přepážky. V ní bylo hodně kamárádů...víc než hodně.... Byli jsme tam namačkáni a nedalo se hýbat... začal jsem se bát ještě víc.

A pak to přišlo!
Už mě vedou ven....
Poprvé vidím slunce a všechnu tu krásu kolem... Na malou chvíli necítím strach, jen úžas....
Tak rád bych se proběhl po tom zeleném koberci...
Bolest, AUUU.... jedna z tyčí se mě dotkla, to proto, že jsem se na chvilku zastavil.... Další rána.... bolest mě skoro ochromila.... Nechám se vléct....

Otvírám oči... jsem opět vmístnosti, ale ta se otřásá a naklání moje tělo ze strany na stranu, nespadnu jen proto, že jsem vmáčknutý mezi ostatní kamarády... Otřásání přestalo, otevřely se vrata a znovu vidím světlo a .... zase ty tyče.... Nahnali nás do úzké chodby...

Teď tu stojím a třesu se strachy.... Vím co mě čeká, v tom problém není, k tomu jsem předurčen. Já se jen bojím momentu, než to přijde, bojím se bolesti, moc velké bolesti....
A přemýšlím....
Proč Vy, lidé si myslíte, že my, kteří Vám sloužíme, necítíme bolest, nevnímáme Vaše chování....

My přeci dobře víme, kde je naše místo, my jen nechceme trpět, chceme vidět slunce, chceme si hrát, možná se od Vás lidí nechat pohladit....
My jen... nechceme tolik bolesti...
Buďte LIDMI, prosíííím...
Prosím....
 
selatko

5 názorů

Shelma
03. 11. 2010
Dát tip
Děkuji za pozvánku, na oplátku : http://shehezerada.blog.cz/ ... jak je vidět, máme stejný "domov":-). Určitě ráda navštívím Tvůj web a těším se na případné další rozhovory ;-).Měj hezký den.

Athares
02. 11. 2010
Dát tip
Je to bohužel tak, jak píšeš. Lidé jen zneužívají ostatní v jejich prospěch. Všechno živé tu je pro ně, dokonce i bůh tu je jen pro ně a ne pro "podřadné zvířecí rasy". Nikdo si tuhle problematiku a kruté zacházení neuvědomuje, protože jediné co vidí je už hotová pečínka na talíři v restauraci a nebo zmražený kousek libového masa. Co si "ten flák masa" vytrpěl už nikoho nezajímá. Rád bych tě pozval na svůj blog Athares.blog.cz, možná budeme mít víc podobných názorů a témat k zajímavé diskuzi. neber to jako reklamu, spíš nabídku k dalším rozhovorům :-)

Shelma
02. 11. 2010
Dát tip
Moje nervy nejsou tak silné. Při psaní toho článku jsem brečela jak želva a nestydím se to přiznat. Otázka "lidskosti" je v dnešní době něco jako kostlivec ve skříni dnešní civilizace. Lidé se honí za lepším zítřkem (lepší bydlení, lepší dovolená, lepší auto, lepší jídlo... ), využívají, spíš zneužívají přitom přírodu, prostě z ní ždímají, co se dá bez ohledu na následky... při tom všem a rychlosti životního stylu je ke ztrátě ryzí lidskosti už velmi blízko. Ono ani nemusí jít přímo o ztrátu, spíš o lhostejnost. Vždyť zvíře je jen zvíře, je tu přece proto, aby se narodilo, dělalo co nejmíň bordelu, snědlo co nejmíň stravy a přitom hezky nakynulo. A pak šup s ním na porážku. A při tom všem hezky efektivně, ať klidně trpí, hlavně ať celá ta akce moc nestojí... Nejhorší na tom všem je, že ten můj "růžový" příběh rozhodně není ojedinělý. # Díky za pochopení :-)

Athares
02. 11. 2010
Dát tip
Nedokážu pochopit, jak někdo může mít nervy na napsání něčeho podobného. Ani jsem to nedokázal dočíst do konce a představit si, jak tohle píšu a tím zároveň prožívám, to nedokážu. Chápu tvou myšlenku, nekritizuji, naopak oceňuji to, co já bych nedokázal. Otázka "lidskosti" je hodně složitá. Je člvoěk v jádru dobrý a nebo špatný? Odpověď neexistuje, ale podobná díla pomáhají ostatním aspoň se nad tím zamyslet.

koloušek
01. 11. 2010
Dát tip
Také hezké zvířátko tohle malé prasátko. Napsáno s citem, je mi ho opravdu líto...t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru