Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sněhurky v nivě

24. 11. 2010
6
13
1335
Autor
Špáďa

Snížek když pluje před okny,
korunám stromů na lokny
tiše a něžně dosedá...
Hledět si práce — což se dá?

Každou chvíli ji přeruším
a vůbec přitom netuším,
že pracovní řád poruším
a šéf mi nandá za uši.

Když závoj hebký v dol se snáší,
z piruet víří, bíle práší
a češe vrásně žluté nivě,
na vás, mé sněhurky, hledím snivě.


13 názorů

mperdik
03. 06. 2013
Dát tip

teda hotová nivománie! Bravo   T


avox
27. 05. 2011
Dát tip
musím se přiznat, že mi ten sýr naskočil automaticky, zatímco louka až při čtení, hanba mi! Ale zase mi nevadí snížek a celek vyznívá příjemně, takže ráda tipnu :-))

blbjenka
11. 12. 2010
Dát tip
no tak zas, když někdo použije slovo čumiv, tak mu i nějakej ten snížek odpustim, no :))

Špáďa
11. 12. 2010
Dát tip
Oprava: Čech

Špáďa
11. 12. 2010
Dát tip
Díky všem moc za odezvy a kritiky. Takže: Honzyku, když jsem to psal, fakt jsem netušil, že toho sněhu bude letos tolik... |:-) Větroplachu, na jiných serverech jsem ji taky publikoval a každý druhý čech asi myslí v první řadě na žrádlo, že niva znamená i louka, si vzpomene až později... Blbjenko moje milá, jestli to bude bosou nožkou, tak se docela těším, nejsi-li tedy přímo karatistka /:-)). Ta prostřední sloka by byla samozřejmě v knižním vydání vypuštěna, ale takhle jsem ji napsal jedním tahem, čumiv před dvěma týdny v práci z okna na první letošní okolopražský snížek. A gramatickým rýmům se též snažím vyhýbat, zde jsem je nechal schválně jako výraz zoufalosti, že nemohu seknout na chvíli s prací a pozorovat něhu v sněhu... Sveřepe, měl jsem tam během tvorby i „...sněhurky, na vás hledím snivě.“, což je plně v rytmiclé shodě s předchozími verši, ale při recitaci více vynikne tato varianta sezáměrným výpadkem z rytmu. Zkus si to přečíst nahlas,... uvidíš! Bíšo, javavio, Rajmunde a Diano, vám taky díky za zastavení. A užijte si toho sněhu všici pořádně, příští zimu třeba nebude téměř žádný...

Diana
29. 11. 2010
Dát tip
Nejhezčí je první sloka, ta se mi fakt líbí. U druhé mi vadí tři gramatické rýmy za sebou. Třetí jakž takž. Celek vyznívá mile t*

javavia
25. 11. 2010
Dát tip
mě snížek moc nevadí, od toho máme zdrobněliny, aby jsme je mohli občas i použít, si myslim...

Bíša
24. 11. 2010
Dát tip
*

sveřep
24. 11. 2010
Dát tip
i přes drobnou výhradku tipík

blbjenka
24. 11. 2010
Dát tip
pokud dospělý muž použije slovo "snížek", zaslouží si kopnout do koulí. předpokládám tedy že jsi dospělý. a prosimtě nerýmuj přeruším/poruším, wono je to jaxi to samý slovo, že, jen s jinou předponou, že. vidím jistý smysl pro rytmus, ale tohle je ještě takové začátečnické. třeba příště :)

větroplach
24. 11. 2010
Dát tip
ženský a žrádlo mám rád ... a tak jsem byl zvědavý, co mají sněhurky společného s tím skvělým plesnivým sýrem... a ono asi nic :(

Rajmund
24. 11. 2010
Dát tip
,,Když" jako snížek-kvadratické zosobnění

Honzyk
24. 11. 2010
Dát tip
...kdyby na konci bylo: "na vás, mé sněhurky, hledím, S V I N Ě...!" - třesu se radostí po celým těle........ale takhle spíš nuda, se neuraž...))) asi jsi ještě malinký (á)....pozor na píďofily..))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru