Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na pěti liniích

30. 11. 2010
1
4
624

Takový pokus, možná nezdařilý. Chtěla jsem napsat, jak jsem to myslela, ale nechám vás přemýšlet:

Na pěti liniích bez slov, ač se slovy

tísní se v prostoru bohatý svět.

Ve čtyřech mezerách sám sobě odpoví,

zda je tak průzračný? Jen napohled,

uvnitř však tajemný jako klíč houslový...



 


4 názory

Miroslawek
07. 12. 2010
Dát tip
X - přízvučná, x - nepřízvučná slabika Na pěti liniích bez slov, ač se slovy X xx Xxx X x x X xx = 4D Ve čtyřech mezerách sám sobě odpoví, X xx Xxx x Xx Xxx uvnitř však tajemný jako klíč houslový. Xx x Xxx Xx X Xxx tady je problém v předposlední daktylské stopě, v prvním verši OK, v těch dalších už méně tísní se v prostoru bohatý svět. Xxx Xxx Xxx X = 4D zda je tak průzračný? Jen napohled, x x x Xxx x Xxx = ? 5JM, kde je daktyl? Jediné místo pro "interpretaci" jsou první tři bezpřízvučná monosylaba, ovšem to z hlediska interpretrace jambu či daktylu nehraje roli, problém je jinde.

Rytmus mi zrovna zde přijde téměř dokonalý, možná se Vám nezdá ve druhém a čtvrtém verši, záleží na interpretaci. Jinak vážně nevím.

Miroslawek
06. 12. 2010
Dát tip
rytmus, rytmus a ještě jednou rytmus

Taubla
30. 11. 2010
Dát tip
Opravdu tak trošku záludné, ale o to působivější. Zaujalo..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru