Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pokrivene Vanoce

25. 12. 2010
1
2
830
Autor
newie

Toto je jen male zamysleni nad Vanocemi, jak je dnes zname. Je to lehce nadnesene, ale pak-li ze v te dobe jiz nejsme, nebude tomu dlouho dokud to tak bude. Omluvte prosim chybejici diakritiku, ktera je na anglicke klavesnici ponekud tvrdym oriskem pro lenochy meho razeni.

Pripada mi to absurdni. Ve viru chtivych lidi s otevrenymi penezenkami (oficialni fraze: 's otevrenymi srdci' ), tunami poliethylenu a nejprapodivnejsich verzi pisne 'Jingle Bells' se mi zacala motat hlava. Oprel jsem se o zabradli pred zeleno-zlate vyfintenym obchodem s elektronikou a zapalil si cigaretu. Je to vsechno tak neosobni, bezmyslenkovite, jen automatizovany proces...

"...ja vzdy rozdelim sve pratele na 'seznamu dulezitosti' a podle nej nakoupim darky", (drazsi jsou samozrejme lepsi a jsou pro osoby vys na listu). "Spodnich pet dostane jen prani a pravidlo je, ze kazdy koho znam musi dostat alespon to. Co by si o me potom mysleli?" Rekla zena kolem 30-ti let sve kamaradce, ktera jen vydechla neco ve smyslu: "Je obdivuhodne ze takhle myslis na kazdeho." Pak se obe stratili v davu.

Pohltila mne nechut pocitena k one zene. Popotahl jsem a hrudi mi projela silna bolest. Nucena 'laska', materialne zalozeny list a hlavne ta naprosta bezcitnost mi rozdupala posledni zbytky jakekoli iluze o lidskych Vanocich. Jeste par minut jsem v hlave koketoval s myslenkou zapaleni zeleno-zlateho obchodu s elektronikou nez mi zacaly mrznout zazloutle konce prstu. Zaslapl jsem cigaretu, vyndal placatku a zapil dve pilulky. S nimi jsem spolkl i vsechnu zbylou sebeuctu a vesel jsem dovnitr pro iPod Touch, za ktery me me ratolesti budou jiste nadevse milovat...


2 názory

newie
07. 02. 2011
Dát tip
Ty penize jsou urcite dulezity, ale hlavni je ten material, ta hmota, ktera evokuje silny emoce Vanoc/lasky(?). Prislo mi skoda, ze je tenhle katalizator potreba. Mas asi pravdu, ze je to spis jakasi crta nez uvaha. Puvodni myslenka ale byla neco ve smyslu: 'Co uz vanoce nejsou?Co se zmenilo?Proc se to tak zmenilo?...'. Nechtel jsem timhle utvarem tak uplne odpovidat na tyhle otazky, jako spis podnitit nebo nasmerovat urcity tok myslenek ctenare...coz je duvod proc jsem puvodne zvolil skatulku 'uvaha'.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru