Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Burrgeova růže

27. 11. 2001
3
1
1582
Autor
zvonková

tato báseň je ze života...

Burrgeova růže

 

Kupuješ mi růže,

růže s nádhernou vůní.

Mají však ostré trny,

které lámou a zraňují moje srdce.

 

Vím, znamenám pro Tebe tak málo,

někdy se zdá, že mne ani nevnímáš.

Chci to změnit, chci se stát Tvou růží.

Tou, která je na věky krásná.

 

Tou, kterou nosíš ve svém srdci,

která má právo vlastnit Tvou duši.

Růží bez trnů, která Tě omámí svou vůní.

Která nikdy neuvadá.

 

Tvé jméno je tak něžné,

Tvůj hlas se dotýká mého srdce.

Toužím ho slysět až do konce svých dnů,

vpíjet ho do sebe jako vůni nejkrásnější růže.

 

Znám Tvé srdce,

vím, že jsi přivoněl k otrávené růži.

Vím, cítím Tvou bolest,

vidím, jak Tvé srdce pozvolna uvadá.

 

Vidím růžové poupě Tvojí lásky,

která se krčí zarostlá plevelem

v koutku Tvého srdce,tak malá a slabá.

Jen naděje způsobí, že opět nejkrásněji rozkvete.

 

 

 

 

 


1 názor

Tak...báseň je spíše jednodušší, ale...mám rád poezii, která voní a je čistá..na póza a jiné básně, co se v nich nedohledám, mám někdy až alergii:-)

žádné vulgarismy, čisté. Dám bod

(ale lepší by být mohla, trochu;-)

RM.


Trošku se mi nelíbilo to spojení trnů a srdce, už možná proto, že jsem ho taktéž párkrát použila a myslím si, že bys našla vhodnější výraz - neomšelý. Jinak souhlasím, Písmák je amatérský server a asi bych ani nechtěla, aby byl o umění, ale o prožitcích, emocích a každém z nás. Což se Ti povedlo...dát do toho kousek svého já, srdce.

i negativní názor je názor...téma věčné, podání něžné...osud dávných lásek v nás zůstane taky díky tomu, že o nich (jim?) píšem básničky.Určitě to není jen zábava pro puberťáky,na kterou je vhodný kvůli sexu (a všem těm dospěláckým vynálezům) zapomenout...

Čolito
14. 04. 2002
Dát tip
myslím, že je zvláštní, jak to podalas. nesouhlasím s tím, že chceš od života moc, jak tady někdo řekl.....jsem přesvědčená.....že toužíš po lásce....a to znamená dýchat.....dýchat přece nemůže být tak složité.....

zvonková
14. 04. 2002
Dát tip
:c) tahle láska nikdy láskou nebyla a už je dávno promlčená...

horák
29. 11. 2001
Dát tip
Abych řekl pravdu, tak básnička samotná se asi moc nepovedla. Ale pobavila mě ta diskuse kolem ní. Hned se jdu podívat na Zdendu, jak je dobrej, když někoho takhle sejme. Zvonkové držím palce do dalších pokusů.

Gastarbajtr
28. 11. 2001
Dát tip
asi možná chceš od života moc............. možná ne, ale mně, takovýmu existencionalistovi to tak přijde...připomíná mi to píseň: Život je svině když za pár let všichni tu chípnem...

Albireo
28. 11. 2001
Dát tip
Já bych se přidal ke Gaie. Žádné "velké umění" to zřejmě není, ale své pocity umíš vyzvonit moc hezky. Takže tip

zvonková
28. 11. 2001
Dát tip
Ja nevim, co na to rict,komu se to nelibi, at to necte... nemusis, ja take nebudu cist tvoje...je to prirozeny vyber a jinymlidem se to libi, a to tem, na kterych zalezi nejvic... totiz tem, co je znam osobne.Takze diky...

Gaia
27. 11. 2001
Dát tip
Vyjádřila jsi své pocity tak, jak jsi chtěla. Mě to zaujalo, tudíž dávám Tip.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru