Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prázdnota - text k projektu

09. 01. 2011
1
8
581
Autor
Jonish

Jde o text, který bude na plakátu na výstavě vedle mého semestrálního projektu, jde o "chrám prázdnoty" plovoucí na Vltavě. Prosím o kritiku. Děkuji.


Prázdnota. Zlomyslně se šklebící černočerná dutina ve vašem nitru. Duše postupně zarůstá a kvete 
pestrobarevnými květy, když v tu ránu se jí prožene stádo splašených koní pronásledovaných vlky a zbude 
po nich spoušť. Tam, kde kvetly zahrady nyní umírají zlámané rostliny. Prázdnota je pozůstatkem zhacených 
plánů, ztracených hodnot a snů, které se nikdy nesplní.

Chrám prázdnoty. Uvědomění si zlomového momentu, který se neodvratně blíží. Přibližující se velkolepý 
portál, za kterým vládne temnota. Co následuje za ním je nepřívětivé. Prázdné, chladné a tmavé. Bez 
života a bez chutě pokračovat. Proč taky? Vše je pryč. Uzavření v bublině. Vaše jediná naděje je křehká 
a nejistá. S přemáháním jdete za ní. Srdce poskočí. Posledních několik schodů k cíli. Uvědomění si. Je 
pryč. Jste slabí. Nespasí vás. Jdete dále životem. Slunce si s vámi hraje a paprsky vás píchají do vlasů 
vaší sklopené hlavy. Nezvednete ji. Vše je pryč, i vaše nejskromnější sny. Ta touha, která se už 
nenaplní. Jste vůbec člověk? Nemáte pro co žít. Bylo to vůbec skutečné? Nebyl to sen, uměle vytvořený 
důvod, proč žít?

Jednou vyjdete ven a oslní vás zářící vodní hladina. Příjemný chladivý vánek a hřejivé paprsky slunce. 
Byl to jen sen.

8 názorů

Jonish
09. 01. 2011
Dát tip
Emo! Je to emo. Nesmírně mě potěšilo, že mi dovolili se na architektuře půl roku nimrat v emu, ale měli to dobře promyšlené - jen díky tomu se mi to emo konečně přejedlo.

blbjenka
09. 01. 2011
Dát tip
čárku za "zahrady" a za "za ním". bez chuti zní češtěji než bez chutě. jinak čuchám čuchám emo, ale nevím, o co jde, tak nekecám :)

Musel bych vidět, k čemu to je, aby se to dalo zhodnotit celistvěji. Přijde mi, že nemáš dořešenou gradaci, tedy že používáš krátkých vět spíše nahodile, než aby se jednalo o rafinovanost. To samé s užitím dořečenosti...

sharik
09. 01. 2011
Dát tip
me to spatny neprijde. ale oproti obsahu je tam moc slov, jak uz bylo zmineno a me se tim na to spatne soustredi...

Jonish
09. 01. 2011
Dát tip
Ajajajaj. A je to v hajzlu, byl jsem odhalen. Lépe to napsat nedokážu. Snažil jsem se barvitěji popsat vlastní pocity, o kterých je celý projekt a poté jakoby napasovat proces rozchodu na procházku objektem.

u pří mě: je to plácání. Nepřidává to literární hodnotu k výtvarnému dílu. Je to jen mletí pantem jak mají visuelní umělci a lidi okolo výtvarna ve zvyku. Doprovodné texty jsou vůbec odfláknutelné. Koncept ponechat, napsat znova a lépe. To je múj názor. Jo a taky mi tu chybí ten výtvarný prvek který to bude doprovázet.

Jonish
09. 01. 2011
Dát tip
Děkuji, s výtkami souhlasím. Snažil jsem se text zestručnit a došlo na jednoslovné věty a přitom tam zůstala některá z těch zbytečných zájmen.

Honzyk
09. 01. 2011
Dát tip
me rusi nektery jednoslovny vety tady...treba "Uvedomeni si"..(ceho, ptam se, byt z okolniho textu bych vydupal).... XXX paprsky vás pichaji do /vlasu sklonene hlavy/ -. jasne, ze VASI...:))_pryc s tim zajmenem")) ...Vubec bych napsal (myslim tema) jinak, ale aspon si oprav, co jsem ti poslal soukr. a o tomhle (snad ) pouvazuj. cau.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru