Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když se nudíme v lavicích

19. 01. 2011
2
4
606
Autor
T.M 1984

Trefný článek ještě ze školního časopisu "Oloviny" kde jsem působil pod pseudonymem "Tvrdohlavý"

Když se nudíme v lavicích
 
Když se někdy ve škole nudíme v lavicích - a já se například nudil dosti často, máme mnoho rozmanitých způsobů zábavy a rekreace.
Tak například můžeme hrát karty o peníze, pokud to ovšem umíme a pokud se nebojíme finanční ztráty. Výhra je holt výhra a prohra je prohra. Jak totiž říká Miloš Kopecký v roli polního kuráta Katze v Dobrém vojáku Švejkovi, „dluhy z karet jsou čestný dluhy“.
Můžeme hrát různé stolní či podstolní hry, což má ovšem tu nevýhodu, že nám může rozezlený učitel hru sebrat s tím, že nám jí vrátí na konci školního roku, ovšem je-li šizuňk, už se s ní vícekrát neshledáme. Vhodná hra pro školní prostředí jsou proto například velmi známé Piškvorky. Stačí nám pouze papír a tužka, což jsou předměty, které můžeme vždy, když nám je pedagog odebere, opět snadno získat.
I hraní Piškvorků může však po čase omrzet. Lepší je proto dělat zábavu takzvaně kolektivní, kdy bavíme současně sebe i celý třídní kolektiv. Například vtipně komentujeme učitelův výklad.
Učitel Češtiny se ptá: „Co je to věta holá?“ Odpovíme: „To je věta, která se nechala ostříhat, neboť půjde na maškarní bál za skinheda". Či například na kantorovu otázku „Co je to přívlastek volný?“ odpovíme: „Tento přívlastek ve větě pevně nedrží a kloktá, v některých případech může z věty vypadnout a v textu po něm zeje díra.“ Tyto poznámky rozveselí třídu a zároveň zdrží vyučujícího, který musí čekat až lavina smíchu a sekundárních poznámek utichne.
Dalším způsobem zábavy o hodině je zakládání diskusních kroužků. Ve třídě se utvoří několik skupin žáků, jež každá hovoří na jiné velmi zajímavé téma. To přispívá jednak k nepříčetnosti učitele, ale také k tomu, že nic neumíme při zkoušení.
Typická zábava je pouštění "prasátek" do očí spolužáků. Proto vždy za slunných jarních dnů nosíme do školy zrcátko i když nejsme dívkou a nezáleží nám na našem krásném vzhledu. Zvláště pěkné je když někdo ze spolužáků nahlas za tuto kratochvíli poděkuje milou větou jako napríklad: „ Fišere, jdi s tim do hajzlu!“.
Ještě lepší jsou školní pokusy s ohněm, protože zaujmou školáka svou svítivostí či zápachem, zejména když pálíme třeba PVC, či dokonce veselým zvoláním na spolužáka jako třeba, „ Hoří ti košile Nováku, to je krásné!“
 
Vyskytují se také jedinci, kteří povídají při zkoušení takové hovadiny, že to všechny okolo pobaví. Tak například jsem slyšel ve škole od tabule, že koule je prostorový útvar, který má všechny své rohy zahnuté dovnitř.
Na střední škole při hodině fyziky padla zajímavá otázka: „Jaká je přibližně rychlost zvuku?“ Tázaný student odpověděl: „To nevím, ale asi to bude rychlost mnohem větší, než mohl vyvinout můj strejček, po tom, co ho tetička píchla vidlema do zadku, za to, že jí byl nevěrnej“.
Následovala salva smíchu a do konce hodiny už nedával nikdo pozor a všichni dělali bengál. Vzpomínám, že byly hodiny, kdy u tabule zářily největší „Esa“ a třída řvala až nás bolely bránice a zatímco učitel plakal žalostí, jaké máme nedostatky v učivu, my jsme brečeli smíchy.
Zábava se dá při hodině najít vždycky a není tedy třeba nudit se nezáživným výkladem učitelů. Přeju vám dobrou zábavu!

4 názory

T.M 1984
22. 01. 2011
Dát tip
Tak ja jsem byl taky na pochybách, co to je za útvar. Spíše fejeton nebo úvaha? To uznávám. Z vašeho příspěvku cítím, že jste nejspíše učitelem a to dosti naštvaným. Mylím si, že kdyby kopali studenti tunel, trvalo by to tak dlouho jako výstavba chrámu svatého Víta. a pokud by při tom konzumovali konopí, mohli by vytvořit i takzvaný "toroidní tunel" tedy takový který nemá ani začátek ani konec nebot je prokopán do kruhu :-)

Prosecký
21. 01. 2011
Dát tip
Myslím, že to vůbec není povídka. Jinak se ukazuje, že nápad zavést pro žáky nucené práce a jejich délku propojit se studijními úspěchy je velmi dobrý nápad. Například tunel Blanka mohl být už dávno hotov, kdyby ho ručně vykopali studenti, opakující ročník, ze trest.

sharik
20. 01. 2011
Dát tip
ty situace asi byly v tom momentu vtipné, ale jako povídka moc nevyzní...

Hrušková
19. 01. 2011
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru