Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Než se rozední ...

24. 01. 2011
0
5
697
Autor
Margaretta

Tato povídka byla vytvořena na základě slova problém. Proto k ní přidávám odkazy na své webové stránky. http://slovnikpomoci.blog.cz/ http://pribehy-majiny.blog.cz/

Sotva zašlo slunce, já otevřel oči. Rychle jsem si na šero přivykl. Oblékl si černé džíny, a tmavě modrou košily. Vyrazil jsem do nočního města. Světla z bilboardů a pouličních lamp bylo více než dost. Snadno jsem tak mohl najít cestu k mému oblíbenému klubu. Místo toho se mi ale zachtělo procházky. Než se rozední, zbývalo spousta času. Co vše se mohlo stát? Ale já jen na starém dětském hřišti potkal dívku. Mastné rezavé vlasy se jí lepily na obličej, oči rudé od pláče. Seděla na studené zemi u houpačky. Nemohlo jí být více než mě. Možná jsem se jí chtěl zeptat, co dělá na tak podivném místě v tuto dobu sama. Uviděl jsem však na zemi něco ležet.. snad deník to byl. Zvedl jsem tu věc a s ní v ruce odešel. O několik minut později, již sedíce u jednoho ze stolů dumal jsem nad deníkem. Než se rozední, zbývalo spousta času. No tak proč si jej nepřečíst? Příběh našel jsem skličující. Uprostřed noci ona šla do takového klubu, kde právě já se nacházel. Skvěle se bavila, jen než se rozední. Pak musela odejít, avšak k zaplacení útraty neměla. Tak schýlila se k věci ohavné. Kdosi chtěl jí pomoct. Ovšem za to, že si s ní užije. Ona pak špatné svědomí měla, že někomu naletěla. Po půl roce zjistila, že v jejím těle život se tvoří. S hrůzou v očích hleděla na doktora co zprávu jí sděloval. Něšťastná pak dítě zabila. Sma sebe útěkem trestala. Příběh tak napínavý byl, že zbývalo mi už jen pár chvil, než se rozední. Když vracel jsem se domů cestou jinou, hlavou mi vrtal příběh, co odhalil pravdu skrytou. Pak za dne bílého uviděl jsem ji znova, tentokrát jak umírala. V televizi u té houpačky. Tak noc vzala další život. Však co vše člověk zažije a zví, než se rozední ...


5 názorů

Alissa
26. 01. 2011
Dát tip
Přeskakování do "básnického" slovosledu působí dost zvláště, to by myslím ještě zasloužilo upravit.

sharik
25. 01. 2011
Dát tip
košili, ne košily...

Nicollette
24. 01. 2011
Dát tip
Máš tam několik gramatických chyb. A styl neni jednotný... Nejdřív próza, potom rýmy? Slovosled některých vět vypadá jako by si byla cizinka a neuměla pořádně česky (možná jsi, nevím - nechci tě urazit) a pointa je tak strašně zrychlená, až je laciná... já myslím, že je co upravovat vždycky.. i na sebelepších věcech...

Margaretta
24. 01. 2011
Dát tip
já ani nevím. Prostě jsem psala, na něco jsem si vzpoměla a šlo to samo. Já svá díla edituji pouze v případě, že tam mám duď překlepy, nebo kvůli přehlednosti. Ale asi by se to ještě upravit a rozvinout dalo.

Nicollette
24. 01. 2011
Dát tip
Mě by zajímalo, proč si tak náhle přešla do rýmu? :) je to zvláštní... máš to hezký, jen takový nesystematický, ne moc promyšlený, neutříděný... ještě bych to párkrát editovala...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru