Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jen jedna z mnoha ...

09. 02. 2011
0
2
650
Autor
Margaretta

V řečnickém kroužku si žáci sednou do kroužku, a vypráví si zážitky z dětství. Všem je třináct, nebo čtrnáct let. Střídají jedno téma k druhému. Pojednou se slečna Mandy zeptala na dárky k narozeninám. Děti jmenovaly různé věci. Byla zde ale také dívka, která měla velmi překvapivou odpověď.

,,Liso, co jsi dostala naposled k narozeninám.'' přeptala se slečna Mandy ještě jednou.

,,Omlouvám se, ale na tuto otázku nemůžu odpovědět.''

,,A proč ne? No tak!'' povzbuzovali ji spolužáci.

,,Protože … můj poslední narozeninový dárek je … panenka.'' vykoktala ze sebe tiše a sklesle Lisa.

,,Cože? Hlasitěji!'' dostala další napomenutí dětí.

,, Naposledy jsem dostala k narozeninám panenku!'' výrazně zvýšila hlas. Zkoro to znělo, jako by ji to uráželo. Ostatní se dost podivili.

,,Panenku? Ty jsi dostala ke třináctým narozkám panenku?'' zeptal se kdosi.

,,Ta bude asi porcelánová.'' odtušil zas někdo jiný.

,,Ne. Je obyčejná, dětská, plastová. A dostala jsem ji k pátým.'' odpověděla Lisa poníženě.

,,My chceme ale poslední!'' začali se překřikovat všichni, až je slečna Mandy musela napomenout. Lisa se však ohradila.

,,Naposledy jsem dostala k narozeninám tuto panenku.'' to už nechápal vůbec nikdo. Slečna se s podivem zeptala.

,,Jak je to možné? Copak se u vás od tvých pěti let neslaví narozeniny?''

,,Ale ano, slaví. Ale ne moje.''

,,Bože to je hrozné!'' zděsili se ostatní. Lisa pokračovala.

,,Někdy mám pocit, že už k nám do rodiny ani nepatřím.'' v tom zazněl zvonek. Byl konec hodiny. Lisa si sbalila věci, a odešla pryč. Nešla však jako ostatní domů, ale do parku. Tam si udělala všechny domácí úkoly, a přemýšlela o uplynulé části dne. Po chvilce si sáhla za krk, a sykla bolestí. Bála se vrátit domů.

Když přišla další den do školy, hodně pokulhávala. A i když bylo horko, měla zakrytou až na hlavu každou část těla oblečením. Asi uprostřed třetí vyučovací hodiny se í začala motat hlava. Ignorovala to, byla na takové pocity zvyklá. Netrvalo však dlouho, a z ničeho nic se ji z nosu spustila krev. Toho si všimla i učitelka. Tak ji poslala se spolužačkou na toaletu. Po další chvilce začala Lisa dokonce zvracet. Bylo to velmi vážné. Když se ale neozývala z kabinky, koukla na ni ta, co s ní šla. Lisa ležela pokroucená z části na zemi, z části v míse ve mdlobách. Když se probudila, byla v nemocnici na oddělení s intenzivní péčí. Kolem ní stála celá její třída, včetně několika učitelů ze školy. Svou rodinu mezi nimi však nenašla. Doktoři tedy její stav nahlásily slečně Mandy. Lisa měla několik vnitřních zranění. Jak se později ukázalo, následkem domácího týrání ...


2 názory

Prosecký
11. 02. 2011
Dát tip
Doktoři tedy její stav nahlásily slečně Mandy správně je "nahlásili". je to takové očekávatelné. Piš dál.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru