Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď.. koho?

30. 11. 2001
8
0
2198
Autor
Eternal

prototip ver. 02

 

Hle srdce!                                  (červené a krásně rytmicky buší)

V něm zapíchl se šíp!!!            (strašně to bolí, rytmus jeho to ruší)

vystřelen z dalekého sídla      (je to vysoko a daleko, nikdy se tam neumírá)

kde ani život nekončí.               (a ani nezačíná)

 

Probodl jej prudce,                    (jako blesk, okamžitý, hbitý a přesný)

přelétl i nad horou Říp,             (letěl jako by opisoval křivku duhy)

aby zapíchl se do místa,           (tak dlouho hledal, čenichal až našel)

kde to nejvíc bolí.                        (ať myslíš na cokoli, tolik to bolí)

 

Nuže,                                            (možná přijde i kouzelník)

co s tím?                                      (zeptá se obecenstva, jestli neztratil se kapesník)

Když se srdce,                            (vezměte srdce do dlaní, a vnímejte jeho život)

takto roznemůže?                       (zdravé srdce tluče, ale raněné tluče taky, ale jen na obruče)

 

Utíkat?                                          (proč ne?)

Nebo proklít střelce?                  (To ne!)

Ke hvězdám se upínat?             (romantika)

Smutkem se užírat?                   (realita)

 

Vím já?                                          (Právě Ty víš mnohem víc, než kdokoli jiný)

Já nic nevím,                                (nebo si nejsi jist sám sebou?)

já jen luk natáhnu!                       (a myslíš nad tím co děláš?)

a střelím!                                       (změřil jsi alespoň 2x a pak střelil?)

 

Kam odletí?                                  (možná ke MNE!)

Komu srdce protne?                   (možná právě MNE!)

Proč se ptát tak hloupě?             (Ty už to víš?)

ať si kohokoliv bodne.                 (doufám že ne do MNE!)

 

Já jen další z toulce beru šíp.     (zase mi naháníš strach)


Reistlin
12. 01. 2002
Dát tip
Moc hezký! Típek je doma!

Eternal
11. 12. 2001
Dát tip
Kateřinko, víš přeci, že já píšu podle sebe, sice někdy šité opravdu na míru jen někomu (spíš nikomu :o)) ) Málokdy jsem si vzal... opravdu vzal něco z toho, co jste mi zde napsali k srdci, ale mne to moc zajímá jak to na vás působí, jak na to reagujete. Vy jste mí čtenáři, vy jste Ti, kterým jsem to psal a vy jste přesně Ti, od kterých čekám nějakou upřímnou reakci... poněvadž já to nevidím z pohledu čtenáře, já jsem ovlivněn tím, čím jsem byl a žil v dané situaci při psaní toho či jiného :o)

valerinka
10. 12. 2001
Dát tip
vzalo mi to slova, protože mi to něco připomnělo a tak jsem vzpomínala a ani slůvka jsme vytvořit nemohla:-)))

Katerina
10. 12. 2001
Dát tip
Nerikam, ze se mi ty zbyle sloky nelibily, jenom na me nejvic zapusobila ta ctvrta. Ale je fakt, ze te basni nerozumim uplne, nektere obraty mi pripadaji 'prilis' a cele to na me dela takovy neumely dojem..... vlastne abych byla presna, libi se mi posledni radek ctvrte sloky, pripada mi krasne cynicky a vystizny, zbytek je takove sneni na pokraji nocni mury. Smutkem se užírat? (realita) Prosim te, nechtej od nas vedet, to by bylo, abys psal 'presne na miru'...!! na dalsi basnicce se mi toho treba bude opravdu libit vic :-))) Uz se na ni tesim!!

Eternal
09. 12. 2001
Dát tip
Valerinko, pročpak Ti to vzalo slova? Slova to mělo dáti a né bráti :o) Kateřinko a co to ostatní? to se Ti nelíbilo? nebo myslíš že je to tam napsané jako omáčka? Vysvětli mi to prosím. Amando, budeme se klanět spolu ano? :o) Merlito, líbí se Ti takovéhle prototipní hádanko-hrátko-básně s hlubším smyslem? Ten prototip v 0,2 znamená, že jsem to dvakrát přepisoval aby to dávalo právě tenhle smysl. A proto je tento prototip dvou sloupcový. Myslíš že by to bylo ještě lepší, kdyby byl třetí sloupec? Porad mi prosím. Cody, možná ano, ale četl by to potom někdo? A vůbec... rozuměl by tomu potom někdo? Miki_miky.. stačí říci a pak jen zavřít oči.. a já zase něco takovéhleho vykouzlím :o) Děkuji vám přátelé.... a napište mi víc, at vím co vám mám napsat přesně na míru :)

Miki_miki
08. 12. 2001
Dát tip
A neměl bys ještě na dalších několik dílů????? Je to Mňam....Tip

Cody
05. 12. 2001
Dát tip
ke kompletnosti mi tam chybí ještě 5 takových sloupečků :-)))) pak by to bylo jako lidská mysl, která všechno štěpí do sedmi... :-)))

Diana
04. 12. 2001
Dát tip
Ten nápad! Viz Merlita. TIP

Krel
03. 12. 2001
Dát tip
!*

Amanda
03. 12. 2001
Dát tip
Uf nadherne... klanim se nad temito radky a snad jim i trochu zavidim... !****

Merlita
03. 12. 2001
Dát tip
Odshora dolů perfektní! Prosím, další verzi co nejdříve -----*****------ já v toulci raděj zlomila tu zbraň! (má smysl šíp bez hrotu?) já v toulci zlomila teď sebe! -----****---- 4. a 5. sloka !*

Katerina
02. 12. 2001
Dát tip
Ctvrta sloka je vyborna!! A pak ten posledni radek....! *

valerinka
01. 12. 2001
Dát tip
*! nemám slov......a do klubu!!:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru