Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravdivá zpráva z Nučic

01. 07. 2011
3
3
869
Autor
obrmichal

Nučický zpravodaj přinesl nedávno zajímavou reportáž, v níž upozorňuje na rostoucí problém hospodského vandalismu.  V tomto případě bylo však neprávem obviněno několik osob, že se na obecním majetku dopustili jeho poškozování. Mělo se jednat o údajné vytahování podpěr stromků a jejich následné lámání v opileckých soubojích. Tato pravdivá zpráva má vše uvést na pravou míru.  Michal N. a Radim B.  se dne 13. října 2010 rozhodli, že navštíví hostinec Na Staré, za účelem strávení příjemných chvil v kruhu svých přátel, přičemž si chtěli onoho večera rozšiřovat obzory z oblasti literatury a filozofie. Plánovali také cestou pomoci několika starým lidem, čehož se jim pro nedostatek času nepodařilo dosáhnout. Je však zřejmé, že jejich úmysly byly zcela čisté. V průběhu večera oba mládenci vypili velké množství nealkoholických a jen nepatrné množství nápojů alkoholických. Snažili se také během večera usměrnit několik jedinců, kteří podléhali tendencím k opilství. Jejich rozumná argumentace již mnohokráte napravila nejednoho zhýralce a pijana. Tyto činnosti dobrého srdce způsobily, že byli oba mládenci nuceni zdržet se v hostinci až do pozdních nočních hodin.                                                                                                                                                                                      Nebylo jim však souzeno opustit hostinec bez doprovodu několika starých opilců, kteří svým hlučným chováním oba chlapce uváděli v pohoršení. Nicméně se dokázali od této nepříjemnosti oprostit a v rozumném rozmlouvání pokračovali vlastní cestou klidným krokem k domovu. Když tu spatřili v dáli onu skupinu prošedivělých opilců, kteřížto, patrně z důvodů své stařecké zahálky, rozhodli se ukrátit chvíle opíjením se a ničením obecního majetku. Ano byli to tito mužové na odpočinku, kteří vytrhali podpěry k mladým stromkům a s těmito podpěrami pak sváděli divoké souboje. Oba mladíci, spatřivše tuto zákrokunutnou nevídanost, rozběhli se ke skupině starců se slovy: „Pánové, važte své chování!“ Starci se tohoto napomenutí natolik zalekli, že vzali nohy na ramena a jediné, co bylo možno z velké dálky slyšet, byla klapající špička hole v rytmu sprintujících nohou jednoho z vandalů. A zde právě se dostáváme k situaci, jež byla vyložena pomýleně. Oba hoši pochopitelně uchopili předešlé zbraně a ve snaze navrátit jim jejich původní smysl stoupli si tak nešťastně, že při zkoušení, jak vrátit podpěry zpět, připomínali oba dobří chlapci právě takový souboj, jaký se před chvílí odehrál. Přitom není žádných pochyb, že k zasazení tyčí zpět do děr, je třeba napřáhnutí největšího možného, nebo v případě Radima B. dokonce využívání odstředivé síly, když točil tělesem velkou rychlostí kolem své hlavy, aby je pak mohl dobře zasadit. Bohužel v této chvíli došlo k nešťastné fotodokumentaci obou mladíků pracovníkem místního úřadu a k následně mylnému vykládání této fotografie.                                                                                                                                       Měli bychom se však spíše ptát, co může zaměstnanec obecního úřadu pohledávat ve tři ráno v místě svého pracoviště. Rádi bychom věřili jeho pracovitému duchu, nicméně se obáváme, že to práce nebyla.  Dobře je totiž znám jeden pracovník úřadu, který bývá občasně vykazován ze svého bytu pro nedostatky v oblasti sexuální. Pospává pak v úřadu a svou frustraci opakovaně kompenzuje focením cizích lidí, a těmto fotografiím pak přisuzuje z vlastní hlavy vymyšlené pomlouvačné historky.             Když již bylo vše uvedeno na pravou míru, zbývá ještě vysvětlit, proč byly ráno nalezeny pouze rozlámané podpěry stromků na několik kusů a žádná podpěra nebyla nalezena zpět u stromku. Zde se již pouštíme na pole spekulací, ale uvážíme-li houževnatý souboj opilců důchodového věku, lze předpokládat, že i zde se pachatel vracel na místo činu. Tomu by napovídalo i svědectví Alžběty J., že celou noc slyšela zvláštní, chvílemi se vzdalující cvakání. Nyní téměř není pochyb, že se jednalo o již dříve zmíněnou špičku hole jednoho z důchodců.

Pravdivá zpráva z Nučic


3 názory

Lakrov
01. 07. 2011
Dát tip
Oceňuji jemný humor; tak jemný, že se vejde i do strojeného jazyka úředních zápisů :-)

obrmichal
01. 07. 2011
Dát tip
co? a sakra!

renegátka
01. 07. 2011
Dát tip
Ona ta pravda bude zase někde uprostřed, jo alkohol je metla. A komu věřit, když všichni jsou nametení?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru