Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šárka (Z cyklu Dneska má svátek ...)

30. 06. 2011
0
12
1778
Autor
Rudyamon

Kdysi dávno jsem kdesi viděl na zdi domu napsanou říkanku, jíž jsem použil v prvních dvou verších. Zbytek už dopsala jistá hypotetická Šárka, v jejímž životě bylo těch čárek poskrovnu. Zajděte tam, prosím, a hoďte na tu zeď pár čárek, ať už není tak smutná ...

„Kdo miloval Šárku,
ať udělá čárku“ -
četla na zdi domu
a dopsala a tomu:

„Tohle se mi líbí,
jenže marné sliby -
je těžké být Šárkou
s téměř žádnou čárkou.“




(zvukovou podobu básničky najdete na mém webu ...)


12 názorů

Rudyamon
30. 06. 2011
Dát tip
Já vlastně ani nevím. To si jen Šárka vzala ten nápis osobně a jelikož je už dlouho sama, tak v každém náznaku vidí nabídku. Snad by to mohlo být jedno z vysvětlení ...

to téma je celkově zajímavé: jestlipak se na zdi objevily i nějaké "preventivní" čárky od těch, co zatím stáli jen ve frontě? A pak taková dvoučárkovaná Šárka...

Rudy: otázka zněla, proč je tam slovo "sliby", když Šárce nikdo nic neslibuje, jen čárkou stvrzuje (údajný) milostný vztah...

doporučeně? Zásadně si na poště nic nevyzvedávám...

ženský by se jen vykecávaly...:o)

Rudyamon
30. 06. 2011
Dát tip
Děkuji za všechny kritiky a komentáře. Tu hrubku jsem myslím odstranil, chybička se občas vloudí. Co se týče Šárky, ta snad ani vysvětlovat nepotřebuje ...

srozumeni
30. 06. 2011
Dát tip
A to mě těší, že nemluví autor i s někým jiným, že si to nemusím brát osobně. Já ho tuhle taktně poštou upozornila na hrubku v prologu,...a nic.

básnická zkratka, přeci...

jak říkali staří latiníci: Nulla dies sine linea. Ani den bez čárky...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru