Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Komercia

22. 12. 2001
1
0
1123
Autor
Majoslav

Komercia

 

Fakt, že sa asi nikdy nedostaneme do hitparády

nám všetkým štyrom vôbec nevadí

aj tak by sme sa veľmi zle vyjímali

v spoločnosti SPICE GIRLS či MADONNY

Gitara, basa, bubny a hlas

to je všetko, čo dostanete z nás

plus pár dobrých nápadov

zdobí repertoár našich slov

Niekto však po prvýkrát jeden hit urobí

a potom na ňom pekelne zarobí

a chce spraviť ďalší, lenže na nič už nepríde

“Načo fantázia?” povie si, a staré hity kopíruje

Však “Macarén” už poznám aspoň desať verzií

až ma z nich všetkých hlava bolí

a nech si na ne hoc aj pápež tancuje

moje srdce sa nad tým neraduje

“Zvriesknuť párkrát refrén, plus dve štrofy text

ej, ale sme dobrý - teraz pridáme sex

no a trošku brutality, hneď sme hotový

a už je nový trhák hitparád pripravený”

Keď R. Kelly svoj prvý hit napísal

"I believe I can fly" ho nazval

vedel som to ešte pochopiť

ale na grcanie je už jeho druhý hit

V tom druhom hite ten debil spieva

že na svete je mesto - “Gotham City” sa volá

a v ňom mier, pohoda a spravodlivosť vládne

prečo však o ňom spieva, veď to mesto na mape nie je?

Alebo keď Puff Daddy skopíruje hit od Police

pridá pár “dojímavých” slov - a už je to hit!

snaží sa pád z motorky nebezpečne spraviť

a na počesť Notoriusa B.I.G. slzu vyroniť

Týmto ľuďom ide len o jedno - peniaze

“kašleme na nápad, hlavne že tu sme

môžme po určitý čas peniaze dostávať

a ´ostatné´ skupiny pomaly udupávať”

Lenže tie “ostatné” skupiny na vás kašlú

a hrajú štýl sami o sebe

a vôbec ich kritika nezaujíma

a vôbec im nejde o - peniaze


Majoslav
17. 08. 2005
Dát tip
...inak... ...vobec... ...nie je... ...ale to je na dlhu debatu... ;-)

....je... ....dokonala je veta petra fialu... ...ktory tvrdil nieco v zmysle...ze z undergroundu presli po 89 do komercie...bez toho aby zmenili repertoar...

Majoslav
17. 08. 2005
Dát tip
hovorim, je to na dlhu debatu tych teorii, vyrokov, nazorov je milion, a je to od pripadu k pripadu inak, zavisi len od toho k comu sa priklonis a na takuto tazku temu nenajdes odpoved v jednej vete od petra fialu, to musis uznat a neviem, neviem, ci filozofia undergroundu je pokrytecka. skor sa mi zda pokryteckych tych par ludi, ktori to zoberu ako pozu. ale Ti ma/nas uz nezaujimaju.

..ok...jasne... ...sa aj tak nedohodneme... .

Majoslav
17. 08. 2005
Dát tip
a okrem toho, ked uz sa tak ohanas tou vetou od fialu... asi si si neuvedomil, ze ta skor potvrdzuje moju teoriu, ze teda rozlisit underground od komercie nie je tazke, a teda pre niektore kapely (a do tejto skatulky by som zaradil aj Elan a Nagya) bola hranica medzi undergroundom a komerciou pad zeleznej opony. co Ti na to, hmmm?

...vtedy to nebolo tazke... ...komercia bolo to co sa hralo v radiach... ...underground to co bolo zakazane... ...teraz je ina doba... ...napr. polemic je u nas brany skor komercne... ...v cechach ho vitali ako undergroundovu kapelu... ...mne ide cisto o to...ze mne je jedno ci je to underground komercia... ...mne sa to bud lubi alebo nie...egal... ...vravim...tu sa nedohodneme... ...ja si budem mliet svoje ty svoje.... ...a aj tak to su len reci od piva...

...no vidim ze to je dost stare... ...ale dost ma to pobavilo... ...od zaciatku az do konca... ...by ma zaujimalo...ci si este za tym stojis?...

Majoslav
16. 08. 2005
Dát tip
ale ano, stojim, aj ked s tymi ludmi uz hudbu nerobim v podstate dnes plati to iste o hudobnom biznise, len vo svetlo modrom (to jest s inymi kapelami)

...jo ale ked tam kritizujes napr. ze spieva o gotham city...tak mi to vyznieva fakt ako vtip... ...vzhladom na to ze gotham city...je mesto kde zil batman... ...a ta pesnicka je vlastne soundtrackom... ...k tomu tie rymy a tak...dost krcovite...vies... ...a ten zaver je mimo... ...nekaslu...keby nemali urcity okruh fanusikov...jednoducho by zanikli...

Majoslav
16. 08. 2005
Dát tip
jaaaj, hochu, lenze to nemozes zas tak vazne brat! ta historka za tym je asi takato: mas 17 rokov, kapelu, garaz a nahravas demace, a robis hudbu pre seba a mas v podstate radost, ze nieco tvoris, paci sa to vam styrom a spatna vazba Ta uz tak moc ne to... (takto zacinali vsetky kapely) a okrem toho pises taketo kostrbate texty, kde sa snazis nasilu rymovat (tohto zlozvyku som sa uz, nastastie zbavil) a kasles na main-streamove kapely, lebo je Ti z nich na vracanie. takze z takychto podmienok vysiel aj tento, dnes uz vesely text. inac aj dnes sa mi zda trapne (a vyznieva ako vtip, aby som pouzil Tvoj zargon), ked niekto spieva "city of peace, for everyone of us" a mysli na nejake fiktivne mesto. to uz je holt profesionalna punkacska deformacia. ale mna rnb nikdy moc ne to... a okrem toho - Tvoje teorie dost skripu, alebo Ti nieco nedochadza (zeby z chybajucich skusenosti?), neviem preco vidis taku suvislost medzi "nekaslanim na ostatne kapely" a "fanusikmi" - taki TOTEN HOSEN v zivote robili len svoju hudbu a na komercne kapely kaslali (nech uz slovo "kaslat" znamena co chce, od medicinskeho zargonu az po negaciu) a maju fanusikov, a existuje nespocetne vela kapiel, ktore to robia tak isto. V podstate cely underground zije "z ruky do ust", ale tie songy, tie stoja za to. Preto maju casto aj vlastne joby, lebo hudba ich neuzivi. Ale robia co chcu aj pre tych par fanusikov. Takze ten zaver, ci sa Ti to paci alebo nie, je pravdivy, ci uz z pohladu mojej vtedajsej kapely, alebo z pohladu filozofie undergroundu.

...sak preto som sa pytal...ci si za tym stojis... ...ja tu pesnicku chapem...ako soundtrack...tak ju aj berem... ...nevravim ze sa mi lubi... ...no jasne...underground...jak som pocul...my tu sme literarny underground...som sa pobavil... ...cela filozofia undergroundu...je trochu pokrytecka... ...pri prvom naznaku uspechu tej ktorej kapely by sa zmenila.... ...nech mi nikto nehovori...ze nerobi muziku...aby si brnkal v garazi... ...kazdy tak trochu dufa...ze si zarobi...prerazi... ...druha otazka...za aku cenu...

...inak... ...rozlisit underground/komerciu...je dost tazke....

Gastarbajtr
23. 12. 2001
Dát tip
vzpomněl jsem si na jeden text od kapely "Načo názov"....... bylo to nějak takto: hladom, smädom zomierajú deti v Somálsku DJ Piča v kludě skládá ódu na lásku svet sa mílovými krokmi do záhuby rútí a Habera za akousi kurvou v piesni smúti *!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru