Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chata

30. 09. 2011
0
0
256
Autor
sarah158

EXT. HORSKÁ CHATA U JEZERA- NOC

Skupina mladých lidí, kterou tvoří dva CHLAPCI a dvě DÍVKY, sedí u táboráku a něčemu se smějí.

ZÁBĚR NA KŘOVÍ poblíž chaty. Za ním stojí muž a pozoruje skupinu před chatou.

STŘIHÁME NA:

INT. HORSKÁ CHATA U JEZERA- OBÝVÁK

Členové skupiny se chystají jít spát. V chatě jsou na podlaze rozloženy spacáky.

INT. HORSKÁ CHATA U JEZERA- OBÝVÁK- POZDĚ V NOCI

ZÁBĚR NA SPÍCÍ skupinu.

SLEDUJEME MUŽE, který vchází do chaty.

INT. HORSKÁ CHATA U JEZERA- OBÝVÁK- POZDĚ V NOCI- NOVÝ ZÁBĚR

Všichni spí, když je najednou probudí KŘIK první dívky. U té muž a v ruce drží zakrvácený nůž. Dívka má na sobě několik bodných ran. Leží na zemi, je vyděšená a celá od krve.

ZÁBĚR NA VYDĚŠENÉ členy skupiny.

INT. HORSKÁ CHATA U JEZERA- OBÝVÁK

První ze skupiny se vzpamatuje jeden z chlapců. Ten se rozhodne, že své kamarádce pomůže. Proto běží směrem k dívce a KŘIČÍ na muže. Chce, aby si muž přestal všímat zraněné dívky a začal si všímat jeho. Druhý chlapec- PAVEL a druhá dívka- SOFIE zůstávají na svých místech. Stejně jako jejich kamarádi i oni jsou vyděšení a nechápou, co se děje. Muž si přestane všímat dívky a jde směrem k chlapcovi, který na něj stále KŘIČÍ. Zraněná dívka se mezitím snaží doplazit ke dveřím. Moc se jí to nejde, protože na to nemá, kvůli svým zraněním, dost sil. Když už je muž skoro u chlapce, začne chlapec utíkat směrem k oknu. Jenže po chvíli zakopne o židli a spadne na zem. Muž chlapce dožene a oba se spolu začnou prát. Zatímco se spolu perou, Pavel a Sofie běží ke své kamarádce. Té se stále ještě nepodařilo dostat ke dveřím. Chlapcovi se ve rvačce ze začátku daří, ale muž nad ním po chvíli získá kontrolu a chlapce zabije- tím, že mu podřízne hrdlo. Toho si všimne Sofie, která se společně s Pavlem snaží dostat z chaty jejich zraněnou kamarádku, a začne KŘIČET. Svým  KŘIKEM však na sebe upoutá vrahovu pozornost. Ten teď jde přímo k nim. Když to Pavel uvidí, pustí zraněnou dívku, chytne Sofii za pravou paži a vede ji směrem ke dveřím. Sofie celou dobu na Pavla nechápavě kouká. Chce se vrátit pro svou zraněnou kamarádku. Jenže, když se otočí, spatří nad dívkou stát onoho muže. Ten dívku obrátí na záda a chladnokrevně jí podřízne hrdlo.

EXT. HORY

Pavel a Sofie běží dál do hor a jejich pronásledovatel za nimi. Oba mají před mužem velký náskok. Když už se zdá, že by mohli muži utéct, zakopne Pavel o kámen a spadne na zem. Když si toho všimne Sofie, která běží před ním, zastaví se a chce se vrátit, aby Pavlovi pomohla. Jenže její kamarád jí zastaví.

PAVEL

(křičí)

Běž pryč!

SOFIE

(křičí)

Nemůžu tě tady nechat. Vrátím se pro tebe a pomůžu ti.

PAVEL

(křičí)

Mám zlomenou nohu a jenom bych tě zbytečně zdržoval. Běž a zachraň se.

SOFIE

Ale já...

Pavel jí skočí do řeči.

PAVEL

(naštvaně)

Vypadni odtud, sakra!

Sofie se lekne. Nechce se jí, ale nakonec svého kamaráda poslechne. Zatímco běží pryč, muž konečně doběhne k Pavlovi. Svoji další oběť zabije stejným způsobem jako ty předchozí. Sofie běží dál a za sebou slyší zoufalý KŘIK svého kamaráda.

EXT. HORY- JINÁ ČÁST

NĚKOLIK ZÁBĚRŮ

Na Sofii běžící v horách.

EXT. HORY- JINÁ ČÁST- NOVÝ ZÁBĚR

ZÁBĚR NA MÍSTO v horách. Jsou tam jen kameny.

DO ZÁBĚRU vbíhá muž a zastavuje se. Následně se rozhlíží kolem sebe. Nikoho nevidí. Je naštvaný a odkopne kámen ležící na zemi. Muž odchází.

ZÁBĚR NA KÁMEN vedle místa, kde muž předtím stál. Za kamenem je schovaná vyděšená Sofie.

STŘIHÁME NA:

INT. MĚSTO- OBCHOD S HOROLEZECKÝMI POTŘEBAMI- DEN

SÁRA, LAURA, SANDRA, MILAN, MICHAL, KAMIL a ROMAN stojí mezi regály. Sára drží v ruce papír na kterém je napsaný seznam věcí, které potřebují koupit, aby mohli uskutečnit jejich plánovanou horolezeckou výpravu. Dívka všem říká, co mají přinést.

SÁRA

Takže. Sandro, ty dojdeš pro cepíny, Laura přinese skoby, Michal lana, Kamil spacáky a Roman stany. Souhlasíte?

Všichni přikývnou na souhlas a odejdou pro věci, které mají přinést. Na původním místě zůstane jen Sára a Milan. Milan přijde blíž k Sáře.

MILAN

A co máš pro mně?

SÁRA

Ty chceš vědět, co pro tebe mám?

MILAN

Jo. Moc by mně to totiž zajímalo.

Oba se na sebe usmívají. Milan Sáru obejme.

SÁRA

No, tak já ti teda ukážu, co pro tebe mám.

MILAN

Vážně?

Sára přikývne.

SÁRA

Co třeba tohle?

Sára Milana políbí. Oba se spolu začnou líbat. Po chvíli je vyruší Roman.

ROMAN

Ale no tak, lidi. Nemůžete si tohle nechat na večer?

Milan a Sára se přestanou líbat a oba se otočí Romanovo směrem.

MILAN

Potřebuješ snad něco?

Obrátí se zpátky k Sáře a znovu jí políbí. Je vidět, že oba takto Romana rádi provokují.

ROMAN

Jestli teď zrovna nemáš co na práci, potřeboval bych pomoct s těma stanama. Nebo je mam snad tahat sám?

MILAN

(k SÁŘE)

Asi je nštvanej, protože ho Laura nechce.

SÁRA

(k MILANOVI)

Nech toho, Milane.

Sára se potom obrátí na Romana.

SÁRA

(pokračuje)

Neposlouchej ho. Vždyť ho znáš.

I přesto, že se Sára Romana zastala, Milan si neodpustí další poznámku.

MILAN

(k ROMANOVI)

No, ale třeba by si s tim teď moh něco udělat. Právě přichází.

ZÁBĚR NA PŘICHÁZEJÍCÍ Lauru, která nese skoby. Roman se podívá jejím směrem, pak se opět obrátí k Milanovi.

ROMAN

Tak pomůžeš mi, nebo ne?

Milan přikývne, obrátí se k Sáře a znovu jí políbí. Potom se oba na sebe usmějí. Mezitím k nim přijde Laura. Roman se na ní usměje, ale Laura mu úsměv neopětuje. Milan a Roman odcházejí.

LAURA

Stalo se něco?

SÁRA

Ne, jen si vyměňovali názory. Vždyť je znáš.

LAURA

Myslíš, že je to dobrej nápad? Aby s náma jel i Milan?

SÁRA

Ptáš se kvůli ROBERTOVI? Jeho smrt byla přece nehoda.

LAURA

Jo, já vim. Ale víš jak osobně si jeho smrt Milan bere. A navíc Robert zemřel na stejný hoře, na kterou polezeme i my.

SÁRA

Byl to jeho bratr. Je pochopitelný, že si to bere osobně. Třeba tam Milan prostě ject musí.

EXT. MĚSTO- UMĚLÁ HOROLEZECKÁ STĚNA- DEN

Sandra trénuje na umělé stěně. Spolu s ní je tam i několik dalších LIDÍ. Sandra už je skoro nahoře, když se jí uvolní lano a ona začne padat. Před pádem ji zachrání Pavel, který její lano zachytí.

PAVEL

(křičí)

Pozor!

Sandra se otočí za HLASEM. U horolezecké stěny stojí mladý kluk. Ten drží Sandřino lano a usmívá se na ní. Sandra mu úsměv opětuje a pomalu leze dolu.

EXT. MĚSTO- UMĚLÁ HOROLEZECKÁ STĚNA- DEN- NOVÝ ZÁBĚR

ZÁBĚR NA SANDRU, která právě došlapuje na zem. Sandra se podívá na Pavla.

SANDRA

Díky. Já sem Sandra.

PAVEL

Nemáš za co. Ale příště si dej radši větší pozor. Jo, a sem Pavel.

SANDRA

Seš tady novej? Já jen, že sem tě tady ještě neviděla.

PAVEL

Jo, přistěhovali sme se sem teprve nadavno. Říkal sem si, že bych to tady měl pořádně okouknout a tak. Vlastně tady nikoho neznam.

SANDRA

No, teď už jo. Víš, co mě teď napadlo?

Pavel zakroutí hlavou.

SANDRA

(pokračuje)

Za pár dní jedeme s kámošema na hory. Co kdyby si jel s náma?

Pavel váhá.

SANDRA

(pokračuje)

Prosim. Zachránil si mi život. Musim ti to nějak oplatit, ne? A navíc poznáš další skvělí lidi. Co ty na to?

PAVEL

No, já nevim. Neni to blbý?

SANDRA

Panebože, co tě to napadá? Jasně, že ne. A navíc sem si jistá, že to ostatním nebude vadit.

PAVEL

Vážně?

SANDRA

No, jasně. My horolezci sme jedna velká rodina. Rádi mezi sebe berem noví lidi.

EXT. MĚSTO- PARKOVIŠTĚ- PŘED SANDŘINÝM BYTEM- DEN

Sára, Laura, Milan, Michal, Kamil a Roman stojí před Kamilovo a Robertovo auty. Čekají na Sandru. Sára a Laura stojí o kousek dál a baví se spolu. I ostatní kluci se spolu o něčem baví.

LAURA

Mluvila si s Milanem?

Obě dívky se podívají Milanovo směrem a Sára přikývne. Kluci se právě něčemu smějí.

LAURA

(pokračuje)

Myslíš, že to zvládne?

SÁRA

Bude v pohodě.

EXT. MĚSTO- PARKOVIŠTĚ- PŘED SANDŘINÝM BYTEM- JINÁ ČÁST

ZÁBĚR NA KLUKY stojící o kousek dál.

Michal se dívá na hodinky, a pak se podívá směrem, kde je vchod do domu, kde bydlí Sandra. Jejich kamarádka stále nejde. Michal je nervozní.

MICHAL

Kde ta Sandra sakra je?

ROMAN

Říkala, že tady bude každou chvíli.

Do rozhovoru se vloží Milan.

MILAN

Jenže to říkala už před půl hodinou. Nemůže tam prostě někdo jít, zazvonit na ní a říct jí, že už má jít?

KAMIL

Milane, je to holka.

MILAN

No, a?

KAMIL

Víš, že holkám všechno trvá. A vůbec. Kdo se vsadí, že Laura pojede v mým autě?

ROMAN

Tak to ne. Laura jede se mnou.

KAMIL

Vážně? Tak to dokaž. Di za ní a zeptej se jí. Uvidíme, co ti na to řekne.

ROMAN

Fajn.

Roman odchází a ostatní se za nim chvíli koukají.

MICHAL

Musíte do něj pořád všichni tak rejpat? Proč ho prostě nenecháte na pokoji?

KAMIL

Kild kámo, je to jenom sranda. O nic nejde. Jasný?

Michal jen zakroutí hlavou. Roman se vrací. Vypadá zklamaně.

KAMIL

Tak co? Pojedeš s Laurou?

Roman pokrčí rameny.

ROMAN

Prej ještě neví s kym pojede.

Kamil vypadá šťastně. Usmívá se.

KAMIL

Tak sledujte.

Kamil odchází a ostatní ho pozorují.

EXT. MĚSTO- PARKOVIŠTĚ- PŘED SANDŘINÝM BYTEM

ZÁBĚR NA KAMILA, který se Laury na něco ptá. Laura se usměje, a potom přikývne.

EXT. MĚSTO- PARKOVIŠTĚ- PŘED SANDŘINÝM BYTEM- JINÁ ČÁSTt- NOVÝ ZÁBĚR

SLEDUJEME KLUKY ke kterým přichází Kamil. Všichni na něj netrpělivě koukaji. Kamil se usmívá.

KAMIL

Říkal sem vám, že Laura je moje.

Roman je naštvaný. Zatímco Kamila ostatní chválí, Roman se podívá směrem, kde je vchod do domu, kde bydlí Sandra. Ta právě vychází ze dveří a s ní i Pavel. Oba mají na zádech batohy se svojí výbavou a v rukou drží spacáky a stany.

INT. ROMANOVO AUTO

Roman řídí. Michal sedí na místě spolujezdce. Sára a Milan sedí na zadním sedadle. Protože je teplo, maji otevřená okna.

ZÁBĚR NA MILANA, který kouká z okna.

VZPOMÍNKA- MILAN

EXT. MĚSTO- PARK- DEN

Sára  a Milan se drží za ruce a jdou po cestě v parku. Společně s nimi je tam i několik dalších LIDÍ. Někteří sedí na lavičkách a povídají si. Jiní jdou po cestě. Lidi v parku tvoří převážně MATKY s malými DĚTMI. Kromě nich jsou tam i staří LIDÉ a mladá ŽENA se psem. Ta právě prochází kolem jedné z matek. Malému dítěti se vlčák líbí a chce si ho pohladit. Jeho majitelka souhlasí. Milan si všimne mladého kluka, který jde přímo k Sáře a Milanovi. Je to Pavel. Milan se zastaví a Sára s ním. Sára se na Milana podívá.

SÁRA

Děje se něco?

MILAN

Ne, jen sem si teď vzpomněl, že sem zapomněl něco koupit.

SÁRA

Vždyť se nic neděje. Koupíme to jinde.

MILAN

No, víš. Oni to nikde jinde nemaji. Víš co? Běž napřed a já to zajdu koupit, a pak se sejdem v tý restauraci, jo?

SÁRA

A vážně ti nic neni? Jestli tam nechceš, tak tam pudem jindy. Vždyť to nevadí.

MILAN

Ne, sem v pohodě. Sejdem se tam, jo?

Sára přikývne a odejde. Cestou mine Pavla a mladého KLUKA na kolečkových bruslích. Milan zůstává stát na místě. Za chvíli k němu přijde Pavel.

PAVEL

To byla tvoje holka? Pěkná.

Pavel se za Sárou se zájmem otočí.

MILAN

(naštvaně)

Co chceš?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru