Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nech sa stane to, čo sa má stať

15. 12. 2011
0
0
656
Autor
Arsen

 

Nech sa topiaci utopí a hynúci nech zhynie. Nech prosiaceho vypočujú a smädného napoja. Nech slnko výjde v nový deň a noc sa stratí v druhú stranu. Nech vietor rozfúkava lístie, nech sa kvetmi plní džbán. Nech znova zavŕzgajú dvere, nech mech sa grošmi plní a meč nech je v pošve teplý. Nech stromy tvoria plody a plody sýtia ľudstvo. nech tráva schne a zhorí, nech kone kopú, mačky škriabu a myši pištia. 

Nech nožnice strihajú, robota nečaká, na koňoch jazdia len jazdci a ryžu nech jedia Číňania. Nech sa hudba nesie svetom, v posteliach nech ležia nevládni, nech ľudia hovoria a kravy mučia. Nech gotičky nosia korzet a fajčiari si kupujú ďalšiu krabičku. 

Nech sa triesky lámu a nože režú. Nech sa zem točí a slnko vybuchuje. Kvety nech kvitnú a ľad sa topí. Nech sa čas nikdy nezastaví a fľaša nech nikdy nie je prázdna. Nech práčka hučí, úrady sú plné ľudí, kopú sa hroby mŕtvym a med steká po prstoch. Nech rieka tečie svojím korytom, vrahovia ukrývajú mŕtvoly. 

Pivo nech sa chladí v chladničke, orly nech požierajú červy a z oblakov padá dážď. Duchovia nech plápolajú záhrobím, filmy sa točia a manželia sa hádajú. 

Nech je svet taký aký je. Neubrala by som z neho ani byľku.

To by už svet nebol svetom. 

A dievčiny by po nociach neplakali za svojimi milými a milí dievčin by po nociach nebehali po kluboch. A majstri by neučili žiakov a voda by netiekla dolu prúdom. A ja by som neležala pod stolom. 

Takto sa to má diať.

A ja to beriem a som za to vďačná.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru