Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nežný diabol, umelec

05. 02. 2012
0
0
412
Autor
Arsen

Chcela som ho. A vedela som, ako ho dostať. Bolo na ňom vidieť, že chce originálnosť. Bola som teda. zabralo.

-Trýzniš!

Zvolal na mňa pološialene. Oblizla som si pery a zapečatila bozkom list plný vášne. Odoslal sa sám. Na tvoju adresu. Od Umelkyne.     Dve spriaznené duše plné veršov. Bez básní, bez balád. Len tak. Pre radoť. Moje pre teba a tie tvoje mne. Dýchal si ich na mňa každým pohľadom. Jazykom mohla som vo vzduchu ochutnať ich ohnivú príchuť.
Chutili ako chili, ostré, pálivé. Vášnivé. Odoslala som ich do srdca, aby ich zanalyzoval, určil ich umeleckú hodnotu. Bol to román. Cenu nemal. Bolo to osobné, nevyčísliteľné. Vydychoval si ich len a len pre mňa. Umelec, bez snahy niečo tvoriť. A ja, Umelkyňa, bozkami zrýmovala som naše cesty. Román písaný od stredu, bez začiatku, bez konca. Len tento moment. Ty a ja. Chcela som ťa tak veľmi, ako ty si chcel mňa. Naša túžba vzplanula do neuhasiteľného požiaru tatranských lesov, do posledného stromu. Nechali sme za sebou spúšť. Ako lavína. Ako tornádo. Prebodnutí hriechom, sledovali sme nočnú oblohu. Ja umelkyňa a ty strýznený.

Tvoja diabolská stránka vyráža mi dych. No anjel na druhej strane tvojho ja núti ma k slzám. A moje srdce, šachovnica, nevie si vybrať či hrať má s tebou za bielych, či za čiernych. Si hriech. Objímaš ma blanou temna nepreniknuteľnou svetlu. Si žiara, čo nepustí ku mne temnotu. Si protipól k tichu. Si búrka. Blesky tvojej vášne vypínajú prúd v celej Ázií. A kvapky tvojej nehy bijú do skla ako kamene. Si áno, aj nie. Niejaké možno s tebou neexistuje. Miluješ alebo nenávidíš. Sledujem to všetko zvonku a premýšľam, ako tak rozpoltený človek dokáže mlčky sledovať hladinu jazera a usmievať sa. Voniaš smiechom, tvoje oči lámu lúče slnka, vidíš nimi až na dno duše. Si zrkadlo. Čeríš vo mne hladinu bezmenného prehliadania zla. Vidím sa v tebe. Som ako ty. Som krásna. A diabol vo mne šepká diablovi v tebe slová lásky, zatiaľ čo anjeli si lámu krídla od ťarchy svojho hriechu. Že sa poddali. Vášni. Spaľujúcej, nekonečnej, krásnej, orgazmickej. Našej, nežný diabol, umelec.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru