Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Možná příště

07. 03. 2012
12
12
1253
Autor
Radka Dupain

Sním.

Dívám se na slunce přes barevná sklíčka.

A od nohou mi odkřikuje šeď života.

Zůstávají za mnou kaluže a v nich se modrají odštípnuté kousky skla mých snů.

Kaluže strachu.

Odcházíš?

Počkej, neunikej mi, chci jít s tebou.

Nenechávej mne tu!

Otevřít se?

Já?

Musím?

Mám tě pustit k sobě?

Do svého nejhlubšího nitra.

Mám položit svoje ryzí já na dlaně a dát ti ho?

Volně k odběru, volně u užívání.

Jestli mi ublížíš!

Bude to bolet.

Další jizva na duši bude vykreslovat svoji stopu.

Hlubokou nebo mělkou, nezhojitelnou?

Chci to?

A co když se ti nebude líbit to, co najdeš?

Co když mě nebudeš mít rád!

Odcházíme.

Každý sám.

Nedokázala jsem to.

Prohrála jsem?

Možná příště.

Bude příště?


12 názorů

Ostrich
18. 05. 2016
Dát tip

Napsala jsi to dobře, srozumitelně...napadlo mne přitom, jestli si za pár let řekneš, "A co je vlastně moje ryzí já? Jaké bylo tehdy a jaké je teď? Lze ho vůbec předat, i kdybych stokrát chtěla?"

 


Oldrich
27. 02. 2013
Dát tip

Napíšu delší komentář (tuším) než součet všech tu již uvedených. Nemám rád krátké komentáře, protože o literatuře se v nich napsat nic nedá. Možná o líbení, nebo nelíbení, ale to je těžko nějaká umělecká definice. Vkus je proměnlivý snad ještě víc než společnost!

Rozhodně nejsem ten, kdo by dokázal poezii shodnotit nějak objektivně. Ale jestli stojíš o můj názor, tu je. Četl jsem tady teď jiné dílko, které považuji za daleko lépe napsané, za poetičtější, umělečtější a přece mělo jen zlomek tipů. Přemýšlel jsem proč. A je to asi dáno velmi jednoduše.

Napsalas tu básničku niternou. Docela dobře se otvírající. Pocity vlastně známé a tak nějak všeobecné. Skoros mě přesvědčila, že ti přeju, aby nějaké příště bylo. Jenže... Jde nám o úmění, nebo jen o pocity konktrétního člověka? V tom je totiž velký, obrovský rozdíl!

Karel Čapek napsal: "Teprve, když verše mají literární úroveň, přestávájí být tou hrozně a beznadějně privátní záležitostí, ať se v nich mluví o čemkoli osobním." No a možná tu je ta potíž, tohle cos napsala je tvoje. Tvoje privátní citová věc...


alcap on e
08. 01. 2013
Dát tip

tip


Povedené dílko. Tipuji*


Overkill
26. 07. 2012
Dát tip
volně k odběru, volně k užívání *t

j.nikdo
09. 07. 2012
Dát tip
Tak tohle důvěrně znám, dobře jsi to vystihla. Nejhorší je, když má člověk na výbět víc alternativ :-)...*

palino8
08. 03. 2012
Dát tip
tiež riešim podobné... ale menej slov je niekedy viac

avox
08. 03. 2012
Dát tip
kdo by je neznal, tyhle bitvy v hloubi sebe sama... */

díky vám

srozumeni
08. 03. 2012
Dát tip
zajímavá úvaha...***

Petr.II
07. 03. 2012
Dát tip
*

Čudla
07. 03. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru