Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anastázie (Dneska má svátek ...)

15. 04. 2012
3
12
744
Autor
Rudyamon

Anastázie byla sličná ruská šlechtična žijící v Petrohradě v první polovině 18. století. Milovala poezii a pivo. Byla to i na petrohradské poměry docela zvláštní kombinace zájmů u dámy z vyšších kruhů, od které se očekávalo, že bude spořádaně tančit na bálech a odevzdaně čekat na nápadníka, se kterým zvětší zástupy ruské šlechty. Jednoho dne si dodala odvahy, vybrakovala rodinné úspory a zašla do hospody, kde obvykle sedával i nejznámější ruský básník a kde čepovali fakt dobré pivo ...

Anastázie hlasitě zívá:
„Bez poezie a taky bez píva
jen línou nudou nakynem.“

Vyndala rubly z kredence,
jež mamá škudlí na věnce,
a šla se opít s Puškinem.



(zvukovou podobu básničky najdete na mém webu ...)


12 názorů

Rudyamon
17. 04. 2012
Dát tip
:-)

Jsou pořád stejní, jen se jinak maskují.

koloušek
16. 04. 2012
Dát tip
Nad pivem mlaská Puškin i Stázka, nač šetřit ruble, když bude v truhle. T*

Rudyamon
16. 04. 2012
Dát tip
Lidi se mění ... anebo jsou stále stejní? :-)

Dříve byly slečny Stázičky takové spořádané. Ne jako ta tvoje.*

Kočkodan
15. 04. 2012
Dát tip
Nemluvme u Plzne o prokletí, férovosti sanci dejme, kdyz mnoho piva do chrtánu letí, konzumenta proklínejme. :-)

avox
15. 04. 2012
Dát tip
I na plzeňské musela by čekat jako šípková Růženka Pušina mohla by polekat stoletá stařenka v devatenáctem století v tom je ta potíž byl Puškin i to prokletí - plzeňské pivo totiž :-))

Kočkodan
15. 04. 2012
Dát tip
Sasu by videla strasne ráda, to ale nezvládnou její zada. Z dlouhého sezení zacne hekat, vzdyt musí v hospode sto let cekat! :-)

Rudyamon
15. 04. 2012
Dát tip
Na zdraví ... :-)

avox
15. 04. 2012
Dát tip
rozumný počin té ženské - ví, kde čepují plzeňské...

Rudyamon
15. 04. 2012
Dát tip
Kdo ví ... Díky Čudlo ... :-)

Čudla
15. 04. 2012
Dát tip
Aby ji taky nezastřelili. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru