Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nešikovný medvěd

04. 05. 2012
0
5
636
Autor
Raffi

Jsem teprve začátečník ale chtěl bych vědět co si o tom myslíte P.S. Je to jenom dětská básnička

                                                                 Nešikovný medvěd

                                                         Pod skálou řeka hučí,

                                                        medvěd u té řeky skučí.

                                                        Neumí chytat ryby,

                                                        dělá jenom samé chyby,

                                                        Když se rychle potopil,

                                                        málem se už utopil.

                                                        Jednou se ryby chytat naučil,

                                                        medvídata  o tom poučil.

                                                       


5 názorů

poslední dva verše úplně rozhodí vnímání času. - vyjadřovat se takhle o budoucnosti z místa, do nějž se situaován hlavní čas básně, padlo mimo. - začneš přítomným časem. a na závěr minulým časem chceš vyjádřit to, co má teprve přijít, tedy budoucnost. co jinak. jak píšeš. dětská rýmovačka, nepravidelný rytmus, celé jakoby odněkud odposlechnuté - nemyslím opsané, ale sepsané podle nějakého zažitého vzoru. trochu roztomilé, hravé, úsměvné. - napadlo mě, kdyby byl rytmus přesnější, jako rýmovačka z knihy pro děti. - rýmy též poněkud toporné.

Raffi
07. 05. 2012
Dát tip
Je mi teda 16 let ale nechci sem davat vsechno mam i lepsi ale zrovna je nemuzu najit.

Blackwish
07. 05. 2012
Dát tip
No, jak je napsané v prologu - je to jenom dětská básnička. Ano, je to, jako by to napsalo dítě, ale kadžý začíná podobně, já bych to nevzdávala;)

Rajmund
06. 05. 2012
Dát tip
To, že poučil medvíďata o tom, že se naučil chytat ryby, je sympatické.

Bj.
04. 05. 2012
Dát tip
no, dle mýho názoru dobrá básnička pro děti musí mít pevnej a jasnej rytmus, aby se jim to hezky pamatovalo a odřikávalo, což tady chybí... o jednoduchosti rýmů v tomto případě pomlčím, u dětské říkanky se to asi tolik hrotit nemusí, ale i tak by možná stálo za to s nima trošku zapraceovat... ale jak řikám, hlavně rytmus ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru