Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

29 bookface

10. 05. 2012
1
0
660
Autor
Gugu

Úsek 29 bookface je pokračovaním úseku 28 bookface.

 

Augustin Sokol.

29 bookface.

Úsek 29 bookface je pokračovaním úseku 28 bookface.

Po skončení veľtrhu odchádzame na týždeň do Slavkova. Tak, ako sme si to pôvodne naplánovali. Iba navyše s nami ide aj Angela. Teda ideme spolu Wanda, Šárika, Angela, Richard a ja.

Po Slavkove potom na ďalší týždeň všetci vycestujeme do kúpeľov Brusno. Cestou sa ale ešte stavíme v Brne po Verušu a jej manžela Václava.

Okrem mňa sú všetci veľmi prekvapení, že ako sa Václav v Brusne úplne uzdravil. Mám ale pre nich naporúdzi jednoduché vysvetlenie. Veď Brusno sú predsa jednoznačne tie najlepšie kúpele na celom svete! Dôkazom toho je napríklad aj nápoj pre kozmonautov. Bol vyrobený na základe chemickej analýzy minerálnej vody z Brusna. Nuž a tento nápoj má preukázateľne liečivé účinky aj proti rakovine.

(Podrobnejšie je o tom uvedené v častiach 20 bookface až 24 bookface.)

Po našom spoločnom pobyte v Slavkove a v Brusne Angela odchádza do Jeny. Navštívi tam riaditeľstvo firmy Carl Zeiss Jena: {

jena nemecko

 

http://sk.wikipedia.org/wiki/Jena

 

http://www.google.sk/search?hl=sk&cp=12&gs_id=2&xhr=t&q=jena+nemecko&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=677&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=usGnT7OnJfDP4QSCpbnBCQ

 

„Jena je nemecké univerzitné mesto v spolkovej krajine Durínsko, ktoré sa nachádza na rieke Sála.“

carl zeiss jena wiki

 

http://sk.wikipedia.org/wiki/Carl_Zeiss

 

http://www.google.sk/search?hl=sk&pq=carl+zeiss+jena&cp=20&gs_id=15&xhr=t&q=carl+zeiss+jena+wiki&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=677&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WsWnT6q2I6Sn4gT69v3ICA

 

http://www.youtube.com/watch?v=xgDWbFKLeoo

 

http://www.youtube.com/watch?v=ERc0RacXcJs

 

http://www.youtube.com/watch?v=Uctq-oPWEC8

 

„Carl Zeiss (11. september 1816, Wiemar, – 3. december 1888, Jena) bol nemecký priemyselník a optik. Je tiež známy ako zakladateľ spoločnosti Carl Zeiss.“

} Angela ale neprichádza do Jeny naprázdno. V rukách má veľký tromf. Je to návrh na zmluvu medzi firmou Carl Zeiss Jena a fínskou firmou na výrobu mikroskopov a mikromanipulátorov.

(Neuvádzam tu však meno tejto fínskej firmy. Odvtedy už predsa nejaký ten rôčik ubehol a firma si zmenila nielen svoje meno ale aj miesto pôsobenia. Navyše sa aj pretransformovala na vojenskú výskumnú firmu. Všetky súvisiace informácie s touto firmou sú preto prísne utajované.)

Angela často túto firmu počas veľtrhu navštevovala. A to v jej stánku vo fínskej expozícii. Mala to už vtedy všetko dopredu a dobre premyslené.

Navrhovaná zmluva je veľmi výhodná pre obe stany. Uplatňuje sa tak aj známa ľudová múdrosť, že peniaze hovoria a pes šteká. Inými slovami, že finančná stránka zmluvy je vskutku dôležitá. A to bez ohľadu na socialistické plánované hospodárstvo alebo na kapitalistické trhové hospodárstvo.

Angela preto môže vycestovať do Fínska. Ale len na otočku. Žiaľ Bohu. Jej bývalý manžel totižto iniciatívne proti nej rozohráva špinavú a zákernú spravodajskú hru. Jej účelom je diskreditovať ju pred fínskou spravodajskou službou. Angela je vraj špeciálne vyškolená agentka východonemeckej rozviedky. Bola by preto z Fínska vyhostená ako nežiaduca osoba. Aj keby sa kdekoľvek a akokoľvek snažila požiadať o politický azyl, tak by neuspela. S takouto kompromitujúcou nálepkou by totižto nemala žiadnu šancu. Musela by sa preto pekne a poslušne vrátiť naspäť do Východného Nemecka. Veď svoju úlohu sprostredkovateľky tejto zmluvy už splnila. Ďalej by v tom pokračovali oficiálni obchodní zástupcovia z Východného Nemecka. Všetci pritom dobre vieme, že čo sú to zač. Na rozdiel od Angely sú to vskutku vyškolení agenti východonemeckej rozviedky.

Našťastie do hry vstupuje aj Richard. Už od začiatku o tom všetkom vedel a ostro to sledoval. Zasiahne na správnom mieste a v pravý čas. Lebo Angele už od začiatku veril. Preto sa za ňu zaručí s celou váhou svojej charizmatickej osobnosti. A to úplne stačí. Nuž a na Richarda bývalý manžel Angely jednoducho nemá! Vďaka Richardovým vplyvným konexiám sa za Angelu zaručí dokonca aj samotný šéf fínskej kontrarozviedky.

Angela sa preto bez akýchkoľvek problémov vo fínskej firme zamestná. Súčasťou jej pracovnej zmluvy je aj zabezpečenie ubytovania vo firemnej ubytovni. Preto sa do Východného Nemecka už nevráti.

Richard nemá žiaden problém zistiť si, že ako ďalej táto hra pokračuje. Potom nám o tom porozpráva:

Pre tých, ktorí majú poniesť zodpovednosť za zlyhanie tejto hry, by boli jej dôsledky veľmi závažné. Najmä kvôli ďalším možným precedensom.

Preto sa začne usilovne hľadať vinník. A ten sa hneď nájde. Obetným baránkom sa stáva práve bývalý manžel Angely. Znenazdajky sa tak ocitá vo vyšetrovacej väzbe. Nezvládne to, a preto sa tam pokúsi siahnuť si na svoj život. Ale ten babrák zbabre aj to.

V bezvedomí najprv poputuje do väzenskej nemocnice. Pre jeho nadriadených ale aj tam je jeho pobyt značne kompromitujúci. Majú ho priam pod nosom. A tak im aj naďalej pripomína to ich zlyhanie. Musí preto s hanbou a navždy zmiznúť zo scény. Uvažuje sa dokonca aj o jeho poprave. Ale to by mohlo vyvolať ďalšie vyšetrovanie. Takže sa nakoniec táto možnosť zamietne. Netreba sa predsa v tom lajne ešte viacej prehrabávať. Lebo bude potom ešte viacej smrdieť.

Preto je preložený do civilnej nemocnice. Aj s falošným chorobopisom. Je v ňom uvedené, že rezné rany na zápästí sú v dôsledku poranenia sklom pri automobilovej havárii.

V civilnej nemocnici sa zaľúbi do zdravotnej sestry. Po prepustení z nemocnice sa s ňou ožení.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru