Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Popisnosti

Výběr: Fouckault, Smetiprach, a2a2a, Jinovata
11. 05. 2012
33
32
3446
Autor
berg

 

 

Kredenc

 

 

Zjizvené a vesměs hluché hrnky

ve spodním podlaží

hrnce každý jiná ves

příbory šití

růženec

 

 

 

 

 

Spíž

 

 

Sklo s pamětí horkých časů

a malin přezrálých

do odstínu otevřených žil

 

 

 

 

 

Stodola

 

 

Z odru

mimo pavučin a tajícího smutku

už nevisí vůbec nic

 

 

 

 

 

Stavení

 

 

Všechno mělo smysl

plné kotce

teplé tály

 

Než odvezli co zbylo

zvenku se k omítce

přimykal řád

 

Mezi kynoucími bezy

občas zívne okno

a sad stále plodí


32 názorů

dadadik
07. 11. 2020
Dát tip

myslívám na něj taky ***


a2a2a
31. 10. 2020
Dát tip

avi


a2a2a
31. 10. 2020
Dát tip

Vážení Písmáci,

oslovuji Vás nejspíše nečekaně.  2. listopadu si připomínáme památku zesnulých. Vzpomeňte, prosím, také těch, kteří tu s námi po léta byli a nyní, jak doufám, jsou v tom nejpoetičtějším světě, jaký si lze představit. Prosím, navštivte jejich profil zde, vyberte si báseň a zapalte pomyslnou svíčku v podobě tipu. Pokud víte i o dalším autorovi, který tu s námi už být nemůže, připomeňte i jeho jméno. Děkuji.

 

Bíša                                          + 2012

Berg (Zbyněk Boháč)              + 2013

Baronka (Vlastička Bakalová) + 2014

Print jan Hrubý)                       + 2017


Zbora
21. 05. 2012
Dát tip
rozkošná melancholie

ještě aby to nebylo tak paušální. - "Stavení" něco vyzáří. - tam se mohu chytit. - ale: začátek "všechno mělo smysl", byť svou absolutizací naznačí, že "všechno" nebude jen tak, přeci jen přidusí výrazovou vatou. - potom popisy; náznak napětí přijde v "Než odvezli co zbylo"; "řád", jak píšu výše, je obvyklé klišé - co už jiného hledat v rurální tradici než "řád"? proč to znovu musím slyšet, takhle doslova? - třetí strofa vyzní ještě nejlépe, ukotvena v okamžiku, dotváří napětí. - tedy v básni něco probíhá, což je dobré znamení, ale ty osvědčené a tradiční prostředky jí ubližují. - pokud se čtenář nechce jen utvrzovat v dříve poznaném a bezpečném poetickém světě. - potom báseň poslouží dobře. ještě beru zpět "odstín otevřených žil" - to mi prve uniklo. - "Spíž" jako miniaturní náladovka neurazí. tam je i nápad.

pro mě nic než žánrová popisnost bez nápadu. - takových úryvků obrazů jsou všude haldy. - neutrální, nevzrušivá lyrika s přídavkem metafyzických ozvuků, nápodoba poezie podle nějakého zažitého modelu. - "odstín otevřených žil" - hra na co? - nebo: "zvenku se k omítce přimykal řád" - další z rozpoznatelných segmentů. - mám-li na příspěvek nahlížet v širším poetickém kontextu, potom se v něm vesměs pouze replikuje.

Zuzulinka
14. 05. 2012
Dát tip
krásné*

hara
13. 05. 2012
Dát tip
Moc líbí.

a2a2a
12. 05. 2012
Dát tip
myslím, že tento způsob poezie musí přivítat každý a to především proto, že dává vyniknout světlým stránkám obyčejných dní a přitákání, že je pořád kolem hezky

médea
11. 05. 2012
Dát tip
hezky ;)

Petr.II
11. 05. 2012
Dát tip
*


Safián
11. 05. 2012
Dát tip
Názvy jsou tam nutné. Bez nich by to byly jen nejasné hříčky.

DavidPetrik
11. 05. 2012
Dát tip
Kvalitni potrehy jsou jako vyrezy ze sveta: hlavne aby s nim nestratily spojeni. To je princip haiku. Tyhle kousky nejsou haiku, ale jsou zajimave, hutne, oslovuji. Tip.

unisex
11. 05. 2012
Dát tip
pěkný velice.. a jsou tam.. ..slepice?

Čudla
11. 05. 2012
Dát tip
Líbí *

Fouckault
11. 05. 2012
Dát tip
šel bych tak daleko, že u některých básní by mi stačil jen název :-) asociace by pak nebyly rušeny textem .-)

Fouckault
11. 05. 2012
Dát tip
Eli - tady se myslím, že se mýlíš, nemůžeš to pravidlo používat tak mechanicky.. zkus zde vynechat názvy a přijde mi, že textům cosi chybí.... viz Heidegerovské "stavení", nebo "spíž".. to je jak ušmiknout snečku růžky .-)

Fouckault
11. 05. 2012
Dát tip
výborné a prosté, tak to má být, bez velkých cavyků a kejklí pouťové či artistní obraznosti vykřesat pomocí slovníku všedního dne silný účinek..

dadadik
11. 05. 2012
Dát tip
*

srozumeni
11. 05. 2012
Dát tip
moc se mi líbí...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru