Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návrat

11. 05. 2012
0
4
1033
Autor
Ingrid.072

      Manžel ju opäť vytočil. Nedokázala ho počúvať, ani sa na neho pozerať. Všetko na ňom ju iritovalo. Od zúrivosti udrela päsťou do steny a ucítila prudkú bolesť. Keď sa na ruku pozrela, videla, že jej po hánkach steká krv. Náhle sa zľakla samej seba. Kde sa v nej nabrala toľká zlosť, ktorá ju núti ubližovať si samej sebe? Spoločný život s mužom ju oberal o všetku energiu, ale preto sa ešte nemusí trestať. Každodenné hádky sa točili okolo, pre ňu, nepodstatných vecí. Mužovi prekážalo, že odkladá veci na iné miesto. Inokedy mu vadili kvapky vody na umývadle, či škvrny od farieb po tom, čo maľovala, alebo odtlačky na skle. Vždy si našiel zámienku na hádku. Stačilo jediné jej slovo a začal zúriť. Chcela odísť, hoci vedela, že to nebude jednoduché. Zobrali si spoločnú hypotéku na byt, ktorý kúpili len pred nedávnom. Manžel o predaji bytu nechcel ani počuť. Týral ju svojou tvrdohlavosťou, akoby skúšal dokedy vydrží.

      Po ďalšom manželovom výstupe si ľahla do obývačky, celkom vyčerpaná, /Odkedy sa hádali, spávali oddelene./, ale nemohla zaspať, lebo z bytu od vedľa počula hlasy. Zrazu si uvedomila, že susedov počuje prvýkrát. Byt vedľa bol doposiaľ tichý, preto si myslela, že v ňom nik nebýva. Hádka trvala niekoľko hodín. Zaspala až nad ránom.

      Nasledujúcu noc nespala vôbec, lebo susedia boli hlučnejší. A tak to išlo ďalej. Noc čo noc sa z vedľajšieho bytu ozýval rovnaké hlasy: mužský a ženský. Suseda kričala, že to s mužom nevydrží, a že odíde. Eva s ňou súcitila. Sused zakričal, že nerozumie, prečo sa teda brali. Rozumela aj jemu. Hystericky po sebe kričali, potom sa ozval strašný buchot, a za ním ticho, v ktorom konečne zaspala.

      Raz to nevydržala a zaklopala susedom na dvere. Nikto jej však neotvoril. Za dverami panovalo ticho, akoby v ňom nikto nebýval. Akonáhle sa vrátila do bytu, hádka za stenou pokračovala. Ráno sa spýtala manžela, či v noci počuje susedov. Povedal, že nie, ani čo by sa proti nej spikol.

      Každú noc prebdela, do práce chodila nervózna a celý deň ju bolela hlava. Po návrate domov sa zatvorila do izby, nevnímajúc manželove výčitky. Nemala silu sa hádať. Cítila sa unavená na smrť. Nešlo jej do hlavy, ako susedia celé noci dokáže po sebe kričať. Nerozumela ako tak môžu žiť. Nežila tak aj ona? Dennodenne sa s mužom hádala, ponižovala jeho aj seba. Načo je to dobré?

      Možno susedia ani neexistujú. Možno sú iba v jej hlave, napadlo jej raz, keď počas sporu za stenou zaznelo ticho, ktoré náhle prerušil manželov hlas. Nadýchla sa, aby niečo povedala, ale vtom, iba na krátky moment mala pocit, že zastal čas. Manžel stál pred ňou. Pery sa mu chveli rozčúlením. Podišla k nemu a chytila mu ruku. Usmiala sa na neho a ospravedlnila sa.

 

 

 


4 názory

Ingrid.072
12. 05. 2012
Dát tip
Ďakujem všetkým za nápady, návrhy, názory. Priznám sa, asi je to skôr náčrt. Nevedela som, či námet vôbec stojí za povšimnutie, ale podľa vašich reakcií áno, čo ma veľmi potešilo. Popracujem na tom a napíšem ti, Patrik, správu, keď to bude hotové. Určite to na stránku potom zavesím. Budem sa tomu istý čas venovať. Inge

Námet aktuálny, ale prečo také odťažité spracovanie? Mám pocit, že sa na život hlavnej hrdinky pozerám ako na rybičky v akváriu. Čo nie je zlé, ale chcel by som jej vidieť do hlavy, aj jej manželovi. Ako povedala Janina6, zatiaľ je to skôr náčrt sľubnej poviedky. Ak by si to prepracovala a uverejnila, pošli mi, prosím, avízo alebo správu. Rád by som si to prečítal. Zopár poznámok pre inšpiráciu: - začiatok by mohol začínať hádkou manželov. Mohli by sa hádať o nejakej hlúposti. - Keď po prvý krát bude počuť hádku susedov - hádka by mohla byť veľmi podobná tej z úvodu. - Na konci by sa nemusela hl. hrdinka ospravedlňovať, ale mohla by manžela pobozkať.

Janina6
12. 05. 2012
Dát tip
Podobně jako StvN - námět se mi zdá zajímavý, ale připadne mi to jako rychle odbyté odvyprávění - takový náčrt, z kterého by teprve povídka mohla být. Bylo by dobré si s textem "pohrát", některé situace víc rozvést, přidat víc atmosféry, psychologie. Třeba i nějaké dialogy. Bylo by to samozřejmě dost práce, ale výsledek by byl určitě působivější.

StvN
12. 05. 2012
Dát tip
Docela dobry namet. Zpracovani takove civilni, obycejne vypraveni. Mozna bych uvital trochu vice osobitosti. U pointy neni uplne jasny motiv toho zlomu. To mi neprijde dobre zvladnute. Vypada to prvoplanovite.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru