Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Případy šedesáti let II - Kapitola 5. - Další cesta do Ivančic

25. 05. 2012
0
0
447

 

Další cesta do Ivančic

 

Byl už večer, ale protože byl květen, bylo ještě světlo. Bál jsem se, abych nepřišel domů nevhod, ale když jsem se tam dostal, bylo už po návštěvě.

,,Zdravím,” řekl jsem po svém příchodu a Tom mi podal diktafon.

,,Nahráls to?” zeptal jsem se.

,,Jo,” odpověděl Tom a já jsem se odebral do pokoje.

Pustil jsem si Tomův rozhovor s policisty, ale nic objevného tam nezaznělo. Nic objevnějšího než černá limuzína v Ivančicích.

Usednul jsem k počítači a psal Eleně.
 

From: Drahoslav Breichaistol

To: Elena Zahájská

Subject: Zítra přijedu

 

> Ahoj!

> Nebudeš mi věřit, co se dneska stalo. Máma má zrovna přítele jménem Tomáš Spivýr. A když jsem se dnes dostal domů, dověděl jsem se, že jeho sestru někdo zabil.

> Jak to bylo, to Ti převyprávím potom, každopádně jsem se dověděl, že hlavní podezřelý se prohání po Ivančicích jakýmsi novým černým luxusním autem. Takže co nejdříve přijedu za tebou. Nejlíp už zítra. Ještě napíšu.

> Těším se na tebe.

> Drahoslav
 

Jako před pěti lety jsem potřeboval čas - mimo školu. Takže jsem zamířil zpět do kuchyně k mámě. Ta něco vařila. Byla to jedna z mála věcí, které opravdu uměla a také jedna z mála věcí, kterými se uklidňovala. Když na tom byla opravdu špatně, tak v jeden den navařila třeba na čtrnáct dní a pak jsme jedli, jedli a jedli, protože jinak by se něco mohlo zkazit a to by byla škoda.

Vařila, vařila a ani si nevšimla, že jsem si nic nevzal. Měl jsem jídlo u Jarky.

,,Co to vaříš?” začal jsem ,,rozhovor”.

,,Tak,” odpověděla máma a začala ukazovat, kde se co dělá a udělalo.

Napočítal jsem pět pokrmů ve velikých nádobách a věděl jsem, že do rána jich přibude. Máma bude vařit tak do půlnoci, pak ji to snad přestane bavit a možná, že v jednu od toho odejde. Další den pak přijde do práce o tři hodiny později, tedy v jedenáct a o podobnou dobu později také odejde, aby ji nevyhodili.

,,Budu potřebovat nějakou dobu nejít do školy,” pokračoval jsem, ,,hodím se marod.”

Na to máma zpozorněla. Věděla, že jsem v tom velmi pověrčivý a věděla, že k tomu mám pádný důvod. A věděla jaký. Ale nechtěla se hádat.

,,Napíšu z práce do školy.” odpověděla máma.

Napsal jsem jí ceduli, po dnešku bude mít absolutní okno. Jestli se člověk opije nebo ovaří, to vyjde vcelku na stejno.
 

From: Drahoslav Breichaistol

To: Elena Zahájská

Subject: Příjezd
 

> Takže přijedu zítra ve 12:35 na autobusák.

> Drah

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru