Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Případy šedesáti let II - Kapitola 8. - Jednání v Moravském Krumlově

15. 06. 2012
0
5
255

 

Jednání v Moravském Krumlově

 

,,Ty se tady trochu porozhlýdneš a já jdu něco odposlouchat nahoru,” řekla potichu Elen a jednoduše otevřela dveře.

Pak Elen zamířila po schodech vzhůru a já se začal rozhlížet, ale ať jsem hledal, jak jsem hledal, nic jsem nenašel.

To když po nějaké době přišla Elen, měla toho dost. Tvrdila, že oni se tam ještě chvíli zdrží, ale důležité věci už má.

Cestou do Ivančic mi Elen začala vyprávět, co slyšela:

,,Chtějí někoho unést. A je to nějakej předseda. Bude příští neděli v šest v restauraci U černé hlavy v Kolíně. Monika byla návnada. Nejspíš ho znala a nějakým způsobem ho přiměla, aby tam šel.”

,,A jaký to byl předseda, to nevíš, že?”

,,Ne. Můžeš si to celý poslechnout, ale myslím, že to neřekli.”

,,Každopádně máme motiv a pachatele, takže z toho únosu asi nic nebude.” řekl jsem.

,,Náš jediný důkaz jsme získali v cizím domě za vyloupnutými dveřmi. To by zavřeli spíš nás než je,” podotkla Elena.

Bylo jasné, že musíme získat další důkaz. Chtělo by to třeba zjistit, čeho byl ten dotyčný předsedou. Do neděle.


5 názorů

Včera jsem se trochu zamýšlel, zda tam má být í, nebo ý. Jelikož se jedná o nespisovný tvar, logicky to žádné pravidlo neupravuje... Takové slovo ,,rozhlížet se" ve skutečnosti není tvarem ,,rozhlédnout se"; jsou to slova s úplně jinými kmeny, neboť mají různý vid. Jde tedy o to, na jaké písmeno změním ,,é". No a jelikož se jedná o hovorový tvar a í a ý jsou foneticky stejné, je jedno, který z těchto grafémů vyberu ;-) . A taky to může bejt úplně jinak.

Přímá řeč. Já bych to teda jinak neřek...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru