Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šamanská rozprávka

12. 07. 2012
0
0
633
Autor
Redhawk

Pri Cestách človek zažije mnohé veci. A toto je jedna z nich.

Som tu.
Je to zaujímavé a zvláštne miesto, ale je ťažké určiť čo a kde to je.
Bdelý sen, realita, fantázia.
Ktovie.
Tak a teraz ešte k tomu prichádza vlk, pardon Vlk.
A Líška.
A Had.
A sadajú si k ohňu.
Nuž pomaly som si k nim prisadol a spolu sme pozorovali západ Slnka. Had po chvíli vytiahol kalumet a nechal ho kolovať v kruhu.
Čakali sme, na niečo. Alebo na niekoho.
Asi hodinu po západe Slnka sa objavil Havran.
Prisadol si a čakal kým v kruhu príde kalumet.
Vlk naklonil hlaviu a vyceril tesáky. "Vitaj."
"Ďakujem." poďakoval som sa.
Líška sa mi obtrela o ruku, Had zasyčal a Havran spustil: "Čo ťa privádza tak ďaleko?"
"Ďaleko či blízko brat Havran tsss." pridal sa Had, "Je tuuu a asssi nie náhodou."
Vlk súhlasne zavyl.
"Tak čo braček čo ťa sem priviedlo?" spýtala sa Líška.
Chvíľu som ich zmätene pozoroval a premýšľaľ nad tým, či snívam alebo som hore.
"Nesnívaš, ak ťa to upokojí"
Otriasol som sa.
"Prepáč neuvedomil som si kde som" usmial som sa na nich. Niekde v diaľke sa ozval zvuk bubnov.
"Veru tak" prikývol Vlk.
"Prepáčte, prečo som vlastne tu. Hľadal som svojich predkov." Vlk zvážnel, Had zabafal, Havran si začal naprávať perie a Líška sa schúlila do klbka. Nik neprehovoril, tak som čakal na odpoveď.
Cítil som ako medzi sebou komunikujú, občas som mal pocit, že im aj rozumiem.
Občas.
"Braček," prevravel Havran,"nehľadaj sen. Si jeden z nás, sám sebe si predkom."
Ostal som v šoku.
"Veru braček. Si sám sebou, pokiaľ si prišiel sem odpútal si sa od koreňov človeka si Bytosť a to je dôležité."
"Veru takk ssssi sssááám sssebou bratku."
Líška vycerila zuby a prisadla si bližšie. "Možno by si sa mal pozrieť do zrkadla." uchechtla sa.
Vlk naklonil hlavu:"Eh no skús sa pozrieť aspoň do jazera. Ale nemusíš to pochopiť."
Pozrel som sa k jazeru a v miznúcom svetle som vykročil.
Vlk, Havran, Had a Líška kráčali za mnou.
Ticho prerušoval len škrabot drápov a moje kroky a hladina sa pomaly blížila.
Ako moje kroky smerovali k hladine pomaly som sa menil. sítil som sa ľahký a silný.
Konečne som sa dotkol pohľadom hladiny... Roztiahol som kríhla a natiahol pazúry.
Líška štekavo a Vlk tiahlo zavyli.
Vyrazil som víťazný krik a vzlietol...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru