Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z motýla larvou

15. 10. 2012
0
12
455
Autor
Sapphire

Motýlem byla jsi
létalas' nade mnou
vískala mi vlasy
a milovalas' mne, asi

já nadnášel tě láskou
něžnými slovy
psal báseň ti na rty, hezkou
a ty..
ulétla jsi

Ulétla a spadla na zem
přímo pode mě - sem
já věděl, že to už nejsi ty
že už nejsi motýl lehkostí lásky nabitý

Nafoukla ses, vyletěla
praskla a přeměnila se v larvu
slizkou, namyšlenou..
a nechala mne samotného tady

ty jiná už jsi
zlá
ale já?..

stále jsem motýlem
co přitahuje
budoucí larvy..


12 názorů

Sapphire
17. 10. 2012
Dát tip

K dosažení jejich velikosti by mi ani mílové boty nepomohly, o tom žádná, ale jinak nevím, co je na nich k smíchu :)


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

A když už tak diskutujeme, alespoň posílat avíza by ses naučit mohl ;)


Sapphire
16. 10. 2012
Dát tip

To máte, musím uznat, pravdu. Jsem čtenářem především beletrie a filosofie. Básníků, kteří si mě dokázali přivábit, je jen poskrovnu - budiž tímto vzdán hold například Erbenovi či Jirousovi.
Poezie je pro mne způsob, jak ze sebe bezpečnou cestou dostat nakupené pocity dospívání. Na prózu jsem příliš netrpělivý.


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

Skutečný básník přece nenaplňuje nějaké mrtvé konvence, to není cukrářská forma, tím bys de facto popřel samotný akt tvorby. Podstatou básnického jazyka je aktualizace - napínání, přetváření, překračování dosavadních norem a vytváření nových. A právě to objevování nových možností a pohledů... nelze příliš dobře uskutečnit bez poznání starého.


Sapphire
16. 10. 2012
Dát tip

Uznávám, že s mým přístupem k psaní nemělo ani cenu něco sem vkládat. Nemyslím si ale, že by to nějak uškodilo básním vás ostatních s jinou motivací, a proto tento krok nevnímám nijak negativně. Vše se má zkusit a já to udělal. Myslím si, že není tak těžké, chcete-li číst "vážnější literární tvorbu," mé básně jednodušše přeskočit a jít číst již zaběhnuté autory, které mi zde nabízíte, nebo místní básníky, kteří studiu správného psaní básní věnují větší pozornost.
Píši a budu psát stále něco nového ve svých očích, kterým to stačí, i když nenásleduji žádné zažité rituály a konvence.


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

Uděláš si to samozřejmě jak chceš... i když... víš, že se tím odsuzuješ vymýšlení kola, k tomu, že nebudeš psát nic svého? Že si nebudeš moci psát, jak chceš - protože k tomu holt nebudeš vybaven? Pak ano. Ale nevím, proč by to mělo zajímat ostatní... tedy alespoň ty v roli čtenářů literárního díla. Lidí s jinými motivacemi je tu samozřejmě dost. Včetně mne ;)


Sapphire
16. 10. 2012
Dát tip

Nechci být podobnými knihami ovlivňován, píši jak se říká do šuplíku. Nemám potřebu nikomu se zalíbit ani psát podle stanovených pravidel. Buď se mé výplody budou líbit i ostatním a nebo holt ne.
Každopádně děkuji, když už jsem to někam nahrál, pak musím očekávat jakékoliv odezvy.


Miroslawek
16. 10. 2012
Dát tip

Zcela konstruktivně: nikdo učený z nebe nespadl, ale auto taky neřídíš jen tak, prostou silou myšlenky. Nebylo by tedy od věci pokusit se dovzdělat např. ohledně stavby verše, rytmu, rýmů a tak. Příslušných knih jsou plná knihkupectví a knihovny. A taky by bylo dobré nějakou tu poezii si přečíst. A asi hodně. Tohle jistě dobře naplňuje nějaký soukromý účel, ale jako literární snažení to nestojí za nic. Ani za kritické slovo.


Sapphire
16. 10. 2012
Dát tip
Ani jedno jsem nečetl. Každopádně děkuji za kritiku, jen bych si ji přál konstruktivnější.

Miroslawek
15. 10. 2012
Dát tip

Ach jo, Manon Lescaut křížené s "Chlapečku bosý" ...ale to bylo oboje řemeslně dobře uděláno.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru