Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hluchý stát

22. 10. 2012
0
7
547
Autor
guru1

Blíží se závěr roku 2012 a 26000-ti letého cyklu. Dnem 21.12.2012 se nastartuje nový cyklus. Co přinese? Nevím, jen si myslím, že je čas začít jinak a vzít to pořádně od podlahy. Změnu,pokud ji nám nedá prosinec 2012 si budeme muset udělat sami a k tomuhle účelu slouží i má báseň.

Hluchý stát

 

Hluchý stát a hluchá to vláda,

hluší a prohnilý jak stoletý pařez,

 občanům sliz a jed do kostí vkládá,

co z úst vypustí, tak to je nářez.

 

Snad jejich mozek jim nenávratně zachvátila koroze,

 koušou a brání se jak bezzubý toulavý pes,

 smějí se občanům i znamením na obloze,

kéž by už všemocný žalobu a trest na ně vznes.

 

Jen to hnus, je to dokonalá nicota,

šatem z trusu se hluchý stát zdobí,

zde vládne lež, zde nevládne již dobrota,

a do zadečku kopnem ty, co stát zlobí.

 

Tak chlapi seberme si na ně zbraně,

ve jménu našich žen a našich dětí,

seberme odvahu a všichni mužský hrrr na ně!

jsme přeci lidské bytosti a nejsme žádné všivé smetí!!!


7 názorů

guru1
26. 10. 2012
Dát tip

Miroslawek,

moc hezké přirovnání. Děkuju, jen škoda, že si z Nerudy neberem příklad. Sice byl alkoholik, ale také kritik národa.

Guru


guru1
26. 10. 2012
Dát tip

Aleš Novák,

to je věc názoru já si myslím, že máme špatný stát ostatně jako to bylo už v minulosti a historii. Už Karel IV. psal ve své kronice, že když přišel do Čech tak, že našel panstvo vzpupné, hrabivé, země byla zadlužená, hrady zastavené a lid chorý a zkřivený od roboty. Jak vidno táhne se toms námi jak srab. Asi je to takový naše česká schýza, které se neumíme a nebo nechceme zbavit.

Guru


Miroslawek
26. 10. 2012
Dát tip

Jde to, ach jde! Jen každý hleď
    k vlastnímu dobře jádru:
    bude-li každý z nás z křemene,
    je celý národ z kvádrů!
 

(Jan Neruda, Písně kosmické)


guru, základem státu je jednotlivec. Jaký bude každý z nás, takový bude náš stát.  Přál bych si, aby stát byl spíš němý než hluchý, aby mi moc nekecal doživota. Za to mu já nebudu kecat do státností...


pedvo
24. 10. 2012
Dát tip

Koukám, že aleš-novák už je nejen slavný, on to dotáhl na vizitku národa. Guru, Aleš asi nešvejkoval nad prohnilým státem. Já myslím, že si utahuje z Tebe osobně, respektive z Tvé snahy povolat utlačované do boje. Ona je totiž komická, zejména když do ní zapojíš své oblíbené téma 21.12.2012. Jestli si opravdu myslíš, že jsi schopen sebrat dostatečné množství lidí, tak založ politické hnutí. Nebo soudíš, že zorganizuješ nějakou další defenestraci? I kdyby to bylo možné, tak ne na literárním serveru. V nadávání na poměry Ti dá za pravdu kdekdo, ale to je tak všechno.


guru1
23. 10. 2012
Dát tip

To nevím pokud to každý bere na lehkou váhu a tak, že si ze všeho děláme švejkoviny  tak asi nikdy. To je smutná vizitka národa.

Guru


kde máte sraz? Přijdu si vás před tou akcí vyfotit.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru