Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pán a klobouk a věšák

15. 11. 2012
0
0
366

Pán a klobouk

„Dobrý!“ řekl pán, vyleštil si kukačkou skoropleš, vrátil kukačku zpět do kapsy, kapsu do hodin, postavil se do fronty a sám si odpověděl. „Dobrý!“ řekl jiný pán, seskočil z kyvadla, prokousal díru do kapsy a hladil pána, co hladil kukačku. Na odpověď se usmál pán uprostřed fronty a upadl do bezvědomí. Kukačka se podivila a vyjmula jazykem pánovi s kapsou v hodinách oko z důlku a nakladla jej do levé nosní dírky pána, co tahal za šos pána, který hladil pána, co hladil kukačku. Pán, co tahal za šos se udusil, z pravé nosní dírky mu vylezli dva poustevníci a houpali s kyvadlem. Z oka se vyklubal pán, pozdravil, postavil se do fronty a na hlavu si nasadil pána s kukačkou v kapse. Kukačka se unudila k smrti. Děravá kapsa si oddechla a postavila se hodinám. Hodiny se v rozpacích drbali kyvadlem za ušima poustevníků a přitulily se k pánovi v bezvědomí. Pána s mrtvou kukačkou v kapse svrběla v očním důlku hlava pána, co se vyklubal, a obul si opačně pána, co dříve hladil kukačku, a pána, který měl vytahaný šos a mezi zuby zbytky kapsy. Pán, který dříve hladil pána, který dříve hladil kukačku, pozdravil pána v bezvědomí. Na odpověď smekl pán, co se vyklubal, pána, kterého svrběl oční důlek, založil novou frontu a pověsil svůj klobouk na věšák.

 

Klobouk a věšák

„Že jsem sem lezl,“ leštil si obuv klobouk.

„To se mi dlouho nestalo,“ opíral se o zeď věšák.

„Dobrý!“ pnula hruď zeď.

„Zlaté kyvadlo,“ odstraňovala si bota zbytky kapsy mezi zuby druhou botou.

Druhá bota začala znova hladit kukačku.

Pán v první frontě se probral z bezvědomí, sejmul klobouk s věšáku, nasadil si jej a odešel.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru