Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pomerančová kůra

28. 01. 2002
3
0
629
Autor
Rampouch

Sedím na schodech
ústa plná pomerančové kůry
hlavu zvrácenou dozadu
hledím nahoru
mozek se plní krví a myšlenkami
jako když si nalévám čistého vína
abych tu kůru vyplavil
a byl Ti schopen říct
aspoň jednu jedinou hlásku
nechce se mi pasírovat slova
mezi zbytky sladkokyselých plodů
a jazykem je tlačit ven
tak jen poposednu o schod výš
na vyhřáté místo
odkud jsi ještě před chvílí
koukala na mne
a nad hlavou Ti kroužilo
hejno otazníků
na které si v mých pohledech
nenacházela odpověď

Cyndi
12. 12. 2002
Dát tip
zprvu fajn nápěv... pak viz Miroslawek

Miroslawek
29. 01. 2002
Dát tip
Ehm... pár mých dojmů a soudů, z hlediska vlastních tvůrčích východisek, klady a chválu psát nebudu, ač bych našel, to nepotřebuješ, takže jen výtky: ... ten nápad a pocit s ústy plnými pomerančové kůry... je asi jen Tvůj, ale už jsem někde něco podobného četl... snad dokonce i na Písmákovi. Také se mi zdá, že tam máš dosti vycpávek a samozřejmostí... zase na můj vkus až moc polopatisticky vysvětluješ a vedeš čtenáře jak kozu na provaze(1)... nech mu trochu volnosti.... také to zdá se přeháníš s přívlastky, to by chtělo ubrat... a vyvarovat se klišé(2)... 1... s hlavou zvrácenou dozadu obvykle hledíš nahoru a hlava se Ti v této poloze většinou plní krví... a samozřejmě i myšlenkami (pokud nejsi dutohlav)... po takovém předžvýkání představy, propláchnut čistým vínem, jsem již zcela připraven a nepřekvapen, ba až znuděn (mám-li to říct bestiálně) vyplavováním kůry... ach, těch slov... na které by Ti měly stačit tak max. dva verše... a tak bych mohl pokračovat dále... síla výrazu není v bezbřehém okecávání ( čtenář není nepřístupná panna, kterou cheš umluvit a dostat)... ale v koncentraci maxima (myšlenky) do minima (slov)... nemusíš psát jako Žila nějaká někdy až uměle osekaná haiku, ale takto to rozmělnit je opačný extrém... občas mi připadá, že se v těch slovech nimráš a masochisticky pitváš podobně jako ve svých depkách... ale to je pak nakonec zajímavé už jen pro Tebe... 2. kroužící hejno otazníků, sladkokyselé plody, jen jedna jediná hláska... nalévání čistého vína... pointu jsi dokonce tak trochu opsal sám od sebe z dřívějších básní (na které si v mých pohledech nenacházela odpověď)... jo a tam má být "jsi"

Šminka
29. 01. 2002
Dát tip
:-)

_kdo_jsem_
28. 01. 2002
Dát tip
*

Pája
28. 01. 2002
Dát tip
*

Princessx
28. 01. 2002
Dát tip
***

Miroslawek
28. 01. 2002
Dát tip
za-jímavé... nechám si ty otazníky přesypat v hlavě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru