Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VANILKA

15. 12. 2012
18
26
1284
Autor
NaNov2

"Miláčku, je tu chladno. Málo topíš,“ prohlásí můj muž a kouká se po peřině.

Nebudu čekat, až si o ni řekne a podám mu ji rovnou. Zimu tu nemám, zatopeno mám dost. Ale když je za dvě minuty nahý, nestihne se ani aklimatizovat. Před dvěma minutami přišel zvenku, a tam je mínus deset.

„Kafe si teď asi nedáš, viď?“ zeptám se.

Nepoletím do kuchyně, abych uvařila něco, co budu dopíjet za půl hodiny studené. Tolik tu kávu zase nemusím.

„Měl jsem ho před chvílí,“ usměje se a zachumlá pod peřinu.

“Zlato, víš že se na tebe trochu zlobím?“ … čeká, jestli se budu divit, co jsem provedla.

„A pročpak?“ zvednu se z křesla a jdu otočit kolečkem u topení.

Zimu tu sice nemáme, ale proč bych to neudělala? Však s ním zase za chvíli pootočím nazpátek.

„Naše dcera prý povýšila… slyšel jsem,“ řekne a potáhne z elektronické cigarety.

Pořád mi hulí v posteli. Jen už mi do ní neklepe popel. Bylo mi milejší, když mu tam padal. Protože to bylo upřímné. Elektronická cigareta je pro mě falešná hra… jako že nekouřím. A  falešné hry nemusím stejně jako tu studenou kávu.

„Jo, povýšila, daří se jí. Však se opravdu snaží. Určitě si to zasloužila,“ odpovím a trošičku se mi zatetelí mateřské srdíčko. Každá máma se ráda pochlubí. Peří vlastních kuřátek není tak docela peřím jiných, kterým se chlubit nepatří.

„A proč mi to neřekneš? To se to musím dozvídat od cizích, že je holka tak šikovná?“ opáčí můj muž a s jasným gestem pozvedne peřinu.

Myslím, že odpověď ode mne nečeká, a tak neodpovím. Naše dcera není „naše“.  I když jsem před časem byla šťastná, že ji jako svou přijal, když svůj život spojil s mým. Stejně jako mého syna. Obě děti z mého prvního manželství má hodně rád.

„Zlatíčko, fakt je tu zima… když tu budeme dva, zahřejeme se rychleji,“ pokračuje v monologu se stále zvednutým rohem peřiny.

 

 

 

„Lásko, zítra si zavoláme, ať se domluvíme na pátek,“ pohladí mě mezi dveřmi a z kapsy vytáhne klíče od auta. Když skloní hlavu, nenápadně zavětřím, jestli neucítím vanilku.

Vanilku oba milujeme a můj vanilkový parfém je „nepřečichnutelný“. Patří ke mně už léta. Takže musím muže očichat, abych si byla jistá, že touhle vůni nenasákl. Ale je to dobré.

V pátek bude hůř… zdrží se do noci… a to už by jeho nová žena mohla vanilku cítit. Vanilka je totiž nezaměnitelná.  Na rozdíl od manželek.

 

 


26 názorů

VH64
06. 01. 2013
Dát tip

A kde je obvyklé morální poučení nakonec? By mě totiž tentokrát zajímalo!


NaNov2
28. 12. 2012
Dát tip

takjinak: Děkuji za zastavení u mojí miniaturky a zanechaný komentář :o))


NaNov2
17. 12. 2012
Dát tip

macecha: Dík za návštěvu... potěšila mě :o))


NaNov2
17. 12. 2012
Dát tip

Alegna: Děkuji, že jsi se zastavila... jsem ráda, pokud tě to zaujalo. Měla jsem trošku strach, jak moc bude takováhle "zkratka" sdělná.


macecha
17. 12. 2012
Dát tip

to tedy je!!!!  T***


Alegna
17. 12. 2012
Dát tip

pěkné je to a moc, víc náznakové a pro mě hezčí***********


NaNov2
16. 12. 2012
Dát tip

Potomku, znáš mě... já jsem obvykle hodně upovídaná... ale občas zkusím zaplout i do jiných (méněslovných) vod. Zpravidla to dost dobře nedopadá :o)))

(Nikomu to neříkej, ale tady jsou tak vlídní lidé, že mi trpěli i lehká uklouznutí do pokusů o volný verš či blbůstku... ale neboj, to už nebudu opakovat :o)))

Děkuji :o)

 


NaNov2
16. 12. 2012
Dát tip

Potomku, znáš mě... já jsem obvykle hodně upovídaná... ale občas zkusím zaplout i do jiných (méněslovných) vod. Zpravidla to dost dobře nedopadá :o)))

(Nikomu to neříkej, ale tady jsou tak vlídní lidé, že mi trpěli i lehká uklouznutí do pokusů o volný verš či blbůstku... ale neboj, to už nebudu opakovat :o)))

Děkuji :o)

 


NaNov2
16. 12. 2012
Dát tip

Štírka: A jen se rozkecávej! Mně se s tebou moc dobře povídá a přemýšlí. Děkuji :o)))


NaNov2
16. 12. 2012
Dát tip

renegátka: Předpokládám, že to byla řečnická otázka... t.j. že na ni nečekáš odpověď. Nevím, zda by na ni uměli jednoznačně odpovědět "účastníci" příběhu :o))

Děkuji :o))


Štírka
16. 12. 2012
Dát tip

jo, máš pravdu : život není hra... anebo, ač je to naostro, je to ta nejúžasnější hra ze všech. A že hry mají pravidla ? ... inu, pravidla se také mohou vyvíjet... protože to není hra jednou daná...:-) Promiň, nějak jsem se rozkecala .... Početla jsem si bohovsky, jako vždy, díky ...moc :-)


renegátka
16. 12. 2012
Dát tip

Nedokáží spolu žít. A neumí bez sebe žít.

-jestli v tom nebude láska?

 


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

sharik: Už jsem to v jedné vyprávěnce kdysi psala... že život není hra... protože všechny hry mají svá pravidla, ale život je nemá :o))

Díky :o)


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

E.B.:  Díky :o)))


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

Kočkodan: S vanilkovými rohlíčky já nemůžu soutěžit... už kolem tebe voní? Jestli ano, tak určitě chodíš ujídat. Teď už to tak není, už jsou ti moji blízcí jaksi disciplinovaní, ale byly doby, kdy jsem rohlíčky před nimi schovávala,  aby mi je nesnědli už před vánocema :o))


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

gabi: No, já vím, že je to zase trošku jinak... ale pokud ti to stojí za chviličku zamyšlení, tak jsem moc ráda, protože víc já si ani nepřeju.Děkuji :o)


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

Petr.II: ... však už mě znáš... já to vždycky někde od života odkoukám a opíšu :o)


NaNov2
15. 12. 2012
Dát tip

srozumeni: Děkuji moooc :o)


sharik
15. 12. 2012
Dát tip

líbí se mi působení toho o "falešných hrách" (v kontextu se zbytkem) vs. závěr :) super


Jak blízké se mi toto zdá*


Kočkodan
15. 12. 2012
Dát tip

Tvá dílka mám skoro tak rád jako vanilkové rohlícky. :-)


gabi
15. 12. 2012
Dát tip

hm...napísané veľmi dobre, trošku inak, ako sme u teba zvyknutí, mám pocit, akoby si tento raz dala viac medzi riadky ako do riadkov a ja si tu budem ešte chvíľu čítať a premýšľať o vzťahu dvoch...


Petr.II
15. 12. 2012
Dát tip

jo, ... i taková je ... život ... *


srozumeni
15. 12. 2012
Dát tip
Moooc pěkné...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru