Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

šach mat/3.časť

21. 12. 2012
1
2
797
Autor
Ingrid.072

- Kde je tá truhlica? – otočil som sa dozadu.

- Na čistine, devätstodeväť krokov severne od hradu.

- To sa mi snáď zdá. Nemohla si mi to povedať skôr? – vyletel som na ňu.

- Nesmiem to číslo vysloviť v hrade, ani blízo neho, inak sa premením na vlkovlaka! Vrátime sa, - upokojila ma.

- Myslím, že to nie je celkom dobrý nápad. Dúfam, že ideme správne.

- Je to na čistinke, - spresnila.

- Akej?

- Je tam tráva, sú tam púpavy a v strede strom. Pod ním je zakopaná truhlica.

- To si mi ohromne pomohla, - precedil som medzi zuby.

- Za Drozdom! Uniesol Athénu!

Zozadu zaznel škrekot.

- Doriti! – zaklial som nahlas.

- Do čoho? – Anténa zakričala.

- Ale nič, radšej sa drž!

Kopol som koňa do slabín. Napriek tomu, že škriatkovia išli pešo a boli takí malí, pohybovali sa extrémne rýchlo. Až teraz mi došlo, prečo som sa ich mal báť.

- Pozor na diery, - varovala ma Anténa.

- Nevrieskaj mi do ucha!  

Tá žaba ma dostala. Nemal som zlato ani panstvo a ešte k tomu nás naháňali škriatkovia a pravdepodobne aj obri. Modlil som sa, aby sme nenatrafili na Vylágyiho. Mal som dojem, že pivo prestáva účinkovať, lebo vo mne rástla nervozita. Kdesi nad nami zaburácal hrôzostrašný smiech.

- Vylágyi, - zhíkla Anténa.

- Radšej mi povedz, čo neviem, - zahučal som.

Vojaci mám boli v pätách. Cválali sme voľným priestranstvom, ani čoby sa všetky stromy pred nami rozhodli skryť a situáciu nám tak sťažiť.

- Prečo sme nevzali moje róby? – fikala Anténa.

Chcel som ju okríknuť, ale razom som si uvedomil, že je zle nedobre. Spadli sme totiž do hlbokej jamy. Kôň dopadol na bok, my s ním a v tom sa diera uzavrela. Nad nami sa prehnali vojaci ako roj včiel. Boli sme v suchu, teda keby vzduch v diere nebol vlhký. Vtom sa diera opäť otvorila a odkryla oblohu plnú hviezd.

- Si v poriadku? – chytil som Anténu.

- Áno a ty? – spýtala sa bojazlivo. - Čo teraz?

- Ja by som vedel, čo, ale neviem, či s tým budeš súhlasiť.

- Čo môj brat a moje šaty? Sľúbil si mi, že ho vyslobodíš.  Mormor ho istotne zabije.

- To by sa najskôr musel odlepiť zo stoličky. Nemal som pocit, že ho zaujíma niečo iné ako šachovnica. Nevšimol si ani, že odchádzaš.

- Keď sa už dozvedel, že som zmizla, že si ma uniesol,

- opravila sa, - spojí sa s Vylágyim, aby ma dostal späť.

Rozvzlykala sa. Na ženské slzy som extrémne citlivý. Aj tak mi neprezradí kde je truhlica a možno to ani sama nevie. Raz to muselo prísť. Musel som vyslobodiť Anténinho brata a teraz keď sú vojaci ďaleko od hradu, nebol dôvod to odkladať. Podišiel som k nej a objal ju. Celá sa chvela.

- V tom prípade sa musím vrátiť. Pokúsim sa tvojho brata zachrániť.

Jej tvár sa rozžiarila.

- Ale ako vytiahnem koňa? – uvažoval som nahlas. Arpád ležal na boku. Rýchlo som ho prezrel. Našťastie bol v poriadku.

- Igmentes prelux, - predbehla ma Anténa.

Neuveriteľné! Kôň ma čakal hore na čistine.

- Ty vieš aj čarovať?

- Medziiným, - podotkla skromne.

- Ako to, že si sa nezbavila Mormora?

- To sme na hodinách čarovania nepreberali.

- Ahá! Samozrejme. Môžeš aj mňa premiestniť?

- Ľudí nie, len zvieratá.

Nazúrene som sa škriabal hore. Stálo ma to riadne úsilie.

- Dávaj si pozor, drahý! – zakričala zdola.

- Zostaň tu!

- Ja sa nikam nepohnem, ale prines mi šaty. Kedy sa asi vrátiš?

- Zavolám ti.

- Čo?

Diera sa znova uzavrela. Ako Anténu nájdem? Kto tú dieru vlastne zavrel? Poobzeral som sa okolo. Na oblohe poletovali netopiere, v diaľke spali vlkovlaky, vlky a akýsi starček s priblblým ksichtom, ktorý mi pripadal neškodný. Pochyboval som, že by to bola jeho zásluha. Istotne v tom má prsty Vylágyi. Radšej som to nechal tak a vyskočil na koňa.

      Vietor uháňal za mnou, konáre si každú chvíľu podávali ruky, brániac mi v návrate. Prečo som sa kvôli výkupnému musel vrátiť, keď by sa to dalo vybaviť jednoduchým listom, alebo korešpondenčným lístkom? V tej chvíli sa mi tak cnelo za poštou, ako nikdy predtým. Dokonca som vyronil slzu.  

     


2 názory

Ingrid.072
23. 12. 2012
Dát tip

Ja dakujem za precitanie a tcoju priazen. Po sviatkoch nahodim ostatnu cast.

Prajem ti krasne sviatky.


Takže Anténa (moc se mi líbí, jak hrdina plete jají jméno) umí čarovat. To je dobře.. Styl ala road movie se mi taky líbí. Má to spád a stále se u toho dobře bavím. Díky za kapitolu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru