Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Viac nemajú moc

08. 01. 2013
1
10
561
Autor
Abandonation

Jak nás učí dějiny
pouze čin je účinný
básně nemají tu moc
i když je to ku pláči
verše jaksi nestačí
dívčinám na celou noc

Jaromír Nohavica, Svátava

Ako už Jarek povedal, že žiadna robka nezbedná, nevydrží pri veršoch celú noc.

Aj keď jej slzy tlačí do očí, báseň proste nestačí, slová nemajú už moc.

 

Kedy zmenila sa nám doba, pre rojkov živná pôda, dnes už neznamená nič.

Čím horšie sa správaš, tým viac späť dostávaš, prosím podajte mi rýč.

 

Nech môžem verše pochovať, zabudnúť ženy milovať, dnešným „mužom“ byť.

Písaním dušu si obnažiť, vášmu súdu sa vystaviť, viac nesmiem si dovoliť.

 

Prečo to takto dopadá, prečo je to pre mňa záhada a prečo život mi vraví mlč?

Načo vôbec sa pýtam, keď odpoveď sám ukrývam, novým plameňom zablč.

 

Spáľ všetky listy napísané, verše ktoré preklíname, v krbe si tíško hor.

Znič slová a písmená, zbytočná báseň posledná, nech ľahne popolom!  

 

Myslím že krásne sú, však nehodné dnešného nevkusu, lepšie bude mi bez nich.

Možno nájdem znovu dôveru, nevyhnem sa však problému, pocitov boľestných.

 

Prestať písať? Či ďalej vkľude, ktoré rozhodnutie lepšie bude, ukáže mi iba čas.

zatiaľ však...

               ...sa budem vymykať priemeru a božiemu zámeru, ako každý jeden z nás,

 

básnikov poddaných,

lyrickej múze oddaných,

skrývajúcich svoj hlas...


10 názorů

Kritiku mám rád, pretože nemám vo svojom okolí nikoho, kto by dokázal napísať niečo iné ako: "jeej to je krásne" (rodina a podobne, chápete) preto som to tu chcel skúsiť a teší ma už len to, že ste ochotní niečo mi k tomu napísať...a viem, že čím horšie sa to číta, tým lepší vplyv to bude mať :)


Oldrich
13. 03. 2013
Dát tip

Mi taky nezbývá než souhlasit s dajakem. Naředil jsem velmi nezručně předlohu.

No a tvůj komentář... Básník musí bejt zlej chlap, jinak bude psát příliš jemný verše. Můj názor a přidám Seifert a jeho verš o Holanovi (který sice pořád dokola opakuji, ale který je geniální):

rozhazoval své verše s pohrdáním

jako kusy krvavého masa

 

Takže jen pozitivně dodám, že je dobře, že dokážeš kritiku příjmout. Člověk začíná a pokud není ochotný se učit bude psát už vždycky blbě.


houmles...myslené to bolo asi tak...v skratke...rojčiaci, básniaci, oddane milujúci, dobrý chlap to má dnes so ženami ťažšie ako kedysi, pretože sa nezhoduje s profilom "zlého chlapca"...a že "my básnici" (trošku neskromne) to máme o to ťažšie. Zamyslenie nad tým, či v tom pokračovať, alebo sa radšej zmeniť tak ako doba vyžaduje...

 

A ďakujem za kritiku, hlavne od dajakbol-a, že sa tak ochotne rozpísal :)


eLko
08. 01. 2013
Dát tip

taková zajímavá forma


houmles
08. 01. 2013
Dát tip
priznavam se, nepochopil jsem.

vk
08. 01. 2013
Dát tip

súhlasím s dajakbolom


dajakbol
08. 01. 2013
Dát tip

Mno, ech, azda menej písať a viac počúvať toho Nohavicu. By prospelo.  Zapálene veršuješ, ale plytko,  zmätene  a nemotorne. No je to také milo naivné a kostrbaté, že som si nevdojak spomenul na vlastné prvopokusy.  Tejto básni chýba obsahová sviežosť i ľahkosť podania. Ak chceš písať viazaným veršom, čítaj viazané verše, aby si  získal aspoň predstavu ako vyzerajú; tú si potom doplň v teoretických príručkách.  No a ten český „rýč“, nech je nabudúce pryč.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru