Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tibetská přísloví

09. 03. 2013
1
1
1507
Autor
Rozšafný

 

Vysoká, silná borovice je velikou pomocí, co se týče její podpory slabé révě, vyšplhat tak vysoko.

Jestli jsi bez laskavosti, budeš potkávat na oplátku nelaskavé.

Mezi železem a mosazí je jednota, je-li sváření šikovné.

Nechlubit se svou rodinou - beze slávy budou - napětí na struně šípu brzy udělá zbytečnost. Kůň cestující spěšně přichází ke konci sil velmi brzy.

Mezi úředníkem a jeho lidmi je důvěra, je-li vedoucí dovedný.

Cokoli jsi slíbil udělej, ne jako nestálá smyčka provazu, ale tak jako stabilní cesta ve skále.

Tak jak kroupy vede déšť  - tak roztržka vede k relativnímu oddělení.

Pro lidi není naděje - až na případy kdy nalézáme štěstí v uctívání božstev.

Ve zrození a smrti není strach, a ve strachu není pochybnost.

Jezení příjemných věcí je jako poslouchat slova chvály.

Jak tvá touha po slunci, tak touha po tvých přátelích se navrátí.

Najezený tygr nemůže spolknout více; tehdy může sup bezpečně slétnout.

Zlatý orel letící výše - nejsi schopen spojení a velká voda tekoucí rychle - nejsi schopen přehradění.

Žebřík buď stoupá nebo klesá - je zlou věcí, pakliže jsi někoho strčil.

Muž, který souhlasí s každým a nemá svůj vlastní názor je jako kůň s uzdou, každým směrem řízený.

Prázdné ruce uředníka nemají šanci, ani kdyby mokrá réva způsobila vařit čaj.

Nedávej nepříteli slib, protože nosí meč.

Během zatmění měsíce může zloděj ukrást jačí mládě.

Práce je dobrá nebo špatná, nemůžeme říci měla-li být řečena v to či ono, ani jak daleko se její  výsledek může rozprostřít.

Starý Lama bez náboženství a srdce bez štěstí velmi zraní.

Nebuď si jist, že víš víc než uděláš.

Když je úředník chamtivý, mnoho hovoří; když chudý muž jí maso a víno je to to samé.

Muž v horách bez klenotů se nemá obávat zlodějů.

Pro hloupého úředníka těžko mluvit obratná slova je asi tak rozdílné jako bleskové rozštěpení kusu bronzu.

V přítomnosti laskavého muže jsi nesvůj;  v přítomnosti špatného jídla je pach

Pastýř bude chránit své stádo ovcí a beze síly může ochránit tisíc životů

Jíst mnoho sladkostí, nevíš i kdyby to bylo sladké jakkolivAle zlo se v člověku ukáže a to víš jistě.

 

Když přijde zloděj, je pro pocestného velmi nesnadné konat poklonu a přitom přinést čaj a víno.

Když život končí může nastat mír s Dromou, nicméně je velikou kalamitou, když se skála sune dolů z hor a bere váš život.

ŠÍP namířený rovně trefí srdce tvého nepřítele. Ale pokud nemáš nepřítele šípu to nevadí.

Zda-li bojuješ ráno, nehovoř o tom večer.

Když zlého muže popadne šílenost z nepřátel, tluče svého koně do hlavy.

Jestli dobrá slova přijdou - poslouchej.  Jestli dobré jídlo - jez.

Vlčí hlas je pokynem ovci.

Pocestný je zdržen lidmi, kteří jej zastaví - jestli milovat nebo nenávidět, nemůže ti hlupák říct -  jestli je věc špinavá nebo čistá nemůže ti slepý říct.

Ústa jsou dveřmi k hádce. Otevřít je,  je snadné -  zavřít je obtížné. Jazyk je základ hádky - je snadné jej použít - ještě obtížnější jej krotit.

Jestliže je Jak slepý spadne z cesty.

Na zúžené silnici je obtížné se zastavit a hovořit. Na bohy zvolat - na pláních je čas zpívat a být šťastný.

V životě jsou prosté dvě věci - štestí a utrpení. Jedno říkáš a druhé si myslíš.

Ženy mají 6 chyb -  Zaprvé, když jsou její nohy dlouhé, bude padat; zadruhé, když jsou krátké nedá se; zatřetí, když je tlustá, bude se řítit; začtvrté, když její tvář zčervená bude plakat; zapáté, když její tvář zčerná, rozzlobí se; zašesté, když jsou její ústa velká vysměje se.

 

1 názor

verulinda
09. 03. 2013
Dát tip

kopíruji si, budu si číst a přemýšlet, určitě je v nich hodně pravdy, t.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru