Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve stínu

19. 03. 2013
0
1
273
Autor
KateStory

 

Ve stínu

 

Pod světlem lampy

někoho vidím

jsme to já

sama.

 

Vypadám jako stín

snad se mi

zdá

a možná

jen je to mlha.

 

Dívka

dívá se na mě

mýma očima

je tak vážná

a přitom

nesmělá.

 

Padá slza

smutná a zničená

jen jedna

půlka má

v černém

a nosí smrt.

 

Lehce se usmívá

snaží se skrýt

pod lampou

však není

stín

jen zář.

 

Lesknou se tváře

plné slz

s úsměvem

čemu

mám teď věřit.

 

Je šťastná

nebo smůla

ji provází?

Chci za ní

za dívkou

pod lampou

jako já

se z tohoto

světa

ztrácí.

 

Přibíhám k lampě

je pozdě

zhasla

jen slza

po tváři mé

rychle kane.


1 názor

Oldrich
24. 03. 2013
Dát tip

Na záčatek by zkusil vysvětlit, jak chápu slovo "poetický", se kterým pak hodlám v komentáři pracovat. Jsou dvě možnosti definice. Buď pozitivní - říct si, co poezie je. Nebo negativní - říct si, co už poezie není. Na webu vnímám jako jednodušší druhou možnost. Protože to, co pro mě (a ještě jednou opakuji pro mě - tedy subjektivně) na webu poetické není, je většinou velmi podobné. Dá se to dobře diagnostikovat. Převážně pak jde o neodstoupení autora od textu. Text nemá dostatečnou uměleckou kvalitu, není dostečně řemeslně a technicky zpracován, aby byl samonosný. Takže ho pak pohromadě drží pouze pocity a vlastní prožitky autorovy. A těžko pak takovou básně kritizovat, protože to pak autor bere jako útok na vlastní osobu. Poetický text je pak pro mě ten, který přestává být tou zoufale privátní pocitovou záležitostí. Má poctivě vyvedený jazyk a čtenář, který takový textem prochází může ten text považovat za svůj vlastní. Dokáže se s ním ztotožnit a najít v něm svůj prostor, protože ten text není plný svého autora. Tohle tedy považuji za poetické. Jestli to bylo dost srozumitelně. Tvůj text pro mě pak podle téhle definice dostatečně poetický není. Poetično, které v tom nacházím odvedeno, tedy to, co by ten text odtrhlo od Tebe, je tam velmi sporé. Jediné co odlišuje Tvou báseń od pocitové deníku je slovo kane na závěr a pak štěpení na velmi krátké verše. To nemusí být v principu špatné, ale v tomto případě je to značně kontraproduktivní. Nečte se to dobře. Nedává to přílišný smysl. Ten text není natolik hutný, aby šel takhle natáhnout. Trhá se. Snad jsem Tě moc neznechuti. Přeju hezký večer.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru