Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sebestřednost

02. 06. 2013
0
0
530
Autor
Walt Dizzy

Autor: David Jokeš, žák 9. ročníku základní školy.

Jsem sebestředný, ty taky, on i ona. My všichni jsme sebestřední, protože nemáme schopnost vidět svět očima jiných. Pokud bude ve zprávách, že hoří něčí dům, zajisté se nad tím pozastavíme a možná i prohodíme pár slov o škodě, která vznikne. Nicméně s další zprávou náš zájem pomine a my budeme opět diskutovat nad něčím jiným. Je velmi úsměvné, když vám někdo řekne „jsi sebestředný!" protože to jsme všichni! Každý může vnímat jen takové spektrum věcí, které se ho dotýkají, vše ostatní je podřadné a tím pádem pro vás nedůležité. Zářný příklad sebestřednosti je politika. Z 90% politici řeší problémy, které se jich osobně nedotýkají, a tak se ani moc nesnaží... např. Pokud je na vás vyřešit problém „chudoba" a nejste chudí, je velmi málo pravděpodobné, že se budete snažit problém vyřešit nebo ho vyřešíte. Nedávno jsem četl na jedné sociální síti, že pokud by volby mohli něco změnit, byly by už dávno zakázané. A tak si vyberte svou politickou stranu a je jedno jestli to bude ODS, ČSSD nebo TOP09. Všichni jsou stejně sebestřední a váš dojem, že opravdu chtějí vyřešit problémy, které máte vy nebo stát je jen iluze. Jde o to, že ti, kteří by něco změnit mohli a nejsou TAK sebestřední a smýšlí jinak se nikdy nedostanou ke slovu, protože to bude pořád ten samý kolotoč stran, dokud si lidé neuvědomí, že je něco špatně. Abych řekl pravdu, snažil jsem se zjistit proč jsme zadlužení jako stát. Ptal jsem se svých rodičů a ptal jsem se i jejich rodičů. Pokaždé jsem se dostal ke stejnému závěru - korupce. Státní zakázky jsou zmanipulované a předražené stejně jako jsou zmanipulované i projekty EU. Všichni ví, že politika obecně je zkorumpovaná. Vlastně si myslím, že by bylo vhodné nahradit slovo korupce, slovem sebestřednost. Nejde o nic jiného. Chyba je v lidské povaze a dokud se lidé nenaučí nebýt sebestřední, nic se tady nezmění...

 

 

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru