Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zrcadlo

29. 11. 1998
0
0
1597
Autor
Jarka

Pověz mi, zrcadlo, kdo vlastně jsem, v ploše tvé lesklé jen odraz siluety, zasvítí slunce a zmizín jak sen, ve spojení s tebou tvořím dva světy, v umělém světle lamp jsem jen stín, v hladině jezera nestálá tvář, jen odlesk očí, dlaní, tělo a klín, pověz mi, zrcadlo, přece mne znáš. Před tebou přece nic netajím a přesto mne odrážíš tak nejasně jasnou, mluv, vždyť znát sebe snad smím, snad až lampy na ulicích zhasnou a zmizí stíny stromů temné, pak dotknu se hladké plochy tvé, shrnu si z čela vlasy jemné a zeptám se snad už po sté: "Pověz mi, zrcadlo, kdo vlastně jsem?"
Jarka
14. 02. 1999
Dát tip
Hodně štěstí do sedmi let neštěstí, milý Zappy. Na zrcadla musíš být hodný...

Zappy
05. 02. 1999
Dát tip
Po přečtení jsem se šel podívat do zrcadla a neřeklo mi nic. Hodil jsem po něm kamenem a jeho odpovědí byl jen smích dopadajících kousků skla.
Moc dobré Jarko, ale to zrcadlo ti naúčtuji...:-)

MM
06. 01. 1999
Dát tip
Mohlo by to být pokračování, ale je to spíš odpověď. (Básně v dialogu?)
Ve skutečnosti ale nevím, co ví tvé zrcadlo, a tedy jestli já vím víc... :-)

Jarka
30. 12. 1998
Dát tip
Díky za vaše názory. Mimochodem, milý MM, to má být pokračování mojí básně?
"Kdo otázku zodpoví?
Jen já sám..." ... myslíš, že víš víc než moje zrcadlo?

MM
22. 12. 1998
Dát tip
Předem musím přiznat, že tvůj styl se od mého nejspíš hodně liší. Nicméně (odhlédnu-li od provedení) myšlenka je v tom dobrá - to je přeci nejdůležitější. Pokud jde o rýmované básně (a nejsou naprosto dokonalé) raději menší rozsah, jak celkově, tak jednotlivých veršů, takový minimalismus: KDO JSI?
Zrcadlo o tobě ví,
zná tajemství.
Ale nic ti nepoví,
jen tiše mlčí.
Kdo otázku zodpoví?
Jen já sám...

Michael
12. 12. 1998
Dát tip
Ahoj Jarko! Podle mého soudu je Zrcadlo jednou z nějlepších básní v Písmákovi, kterou jsem dosud četl. Připojuji se k Sakiho gratulaci.

Saki
29. 11. 1998
Dát tip
Výborný nápad, netradiční přístup. Líbí se mi, avšak líbila by se ještě víc, nebýt toho nešťastného "...plochy tvé/...už posté". Ale i tak - nadprůměr, gratuluji. A Jarko, posílej prosím dál. Jen houšť, a větší kapky!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru