Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez pohybu

06. 07. 2013
5
9
992
Autor
Daniela.H

Kámen tisíc let - 

     nepohne  se jinak než

                    v odrazu vody.

 

 

 


9 názorů

jorel
17. 09. 2013
Dát tip

skvělý postřeh i volba slov *

k těm tisícům let: tradiční haiku si zakládá na jemném náznaku:

omšelý kámen / nepohne se jinak než / v odrazu vody


Můra73
15. 07. 2013
Dát tip

snake_01 - přítomný okamžik je pro mně velmi důležitý.  V haiku lze přímo popsat jen to, co pochytíš vlastními smysly. Zbytek je potřeba opsat oklikou (z kamene může vyrůstat bonsai...). Tisíc let autor okem nepostihne.  

 

 


snake_01
15. 07. 2013
Dát tip

Můra73: Já osobně bych to s tím časem nebral na takovou váhu, mně se například líbí právě ta představa odvěkosti, s níž lyrický subjekt pozoruje kámen. Připadá mi, jako by se tím ten předmět skoro zmytologizoval, a přesto je to pořád kámen v řece--- U mě dobré :o)


Daniela.H
13. 07. 2013
Dát tip

Děkuji Můrečko za radu :)


Můra73
13. 07. 2013
Dát tip

Ahoj, tohle je krásný text. Podařilo se Ti svojsky opsat stojatou vodu. Vytvořila jsi  pro čtenáře cestu, kterou se může vydat až za slova napsaná v textu - přesah, pro mě nejdůležitější náležitost haiku.  

Ještě ale pozor na další pravidlo: Haiku je postižení okamžiku, fotka situace - "tisíc let" expozice je pro tuto formu poezie příliš dlouhý čas. :o) 

 


snake_01
11. 07. 2013
Dát tip

no ne, no ne... T.


verulinda
08. 07. 2013
Dát tip

taky se mi líbí *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru