Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFejeton srpnový, roku dvoutisícího třináctého
Autor
fanadam
Fejeton srpnový, roku dvoutisícího třináctého
Tak jako se za tuhých mrazů občas člověku zasteskne po létě, sluníčku a vyhřátém písku pláží, bývá tomu i naopak. Já, ač člověk přímo zbožňující tetelící se ovzduší, rád bych někdy přivolal zpět decimetry čerstvého prašanu, přiměřeně štiplavý mráz a se zimou neodmyslitelně spjaté Vánoce. Přece jen,…. před „studenem“ se člověk může obléct, nebo vejít kamkoliv do tepla. Ovšem naopak to jde hůř. Pokud tedy není po ruce oddělění masa některého ze superhypermega… marketů.
Ale když už jsem zmínil ty Vánoce, uvědomil jsem si zároveň, že kromě tradičních symbolů, které netřeba vyjmenovávat, se (alespoň na televizních obrazovkách) posledních pár let, stále zřetelněji a dlouho před Vánocemi, zjevuje symbol další.
Vzpomínáte? „ … ja nemusím, ja už ho vidím!“ No jistě! Zná to každý. Úplně každý. A my, co máme Vánoce rádi (představte si, že jsou i exempláře opačného smýšlení), se na tuto reklamu už těšíme. S ní totiž začíná to pravé, voňavé a krásné předvánoční období.
Ač osobně reklamy nemusím, prchám před nimi, zákeřně jim vypínám zvuk a všelijak rafinovaně je ignoruji, tak tahle se mně (a prokazatelně nejen mně) vryla do hlavy v tom dobrém smyslu slova. Nebudu zde rozebírat záporné stránky reklam (hlavně ty s křičícím mužským hlasem), které spíš odpuzují, než by nějak kladně upoutávaly. Ale tahle, o které mluvím, s divokým čuníkem, roztomilou holčičkou a hercem Josefem Poláškem, je prostě bomba. Veselá, nevtíravá, dokonce „dobrodružná“, předvánočně cinkající. Dlouho jsem ani netušil, na který výrobek je to vlastně reklama. Tak je ten minipříběh přitažlivý. Když jsem zjistil že na kofolu, byl jsem rád. Jeden z (mála) výrobků, které se zásadně nezměnily od dob mého (dávného) dětství. Dokonce mi přišlo logické, že kofola v popularitě střídá sice rovněž hezkou, ale každoročním obměňováním slabší a slabší předvánoční reklamu na její americkou pratetu. Kofola i čuník jsou už prostě klasika a tradičně založený jedinec je bude mít už navždycky rád.
A herec Josef Polášek, ať už v budoucnu dostane roli sebehlavnější a …. no prostě jakoukoliv roli, tak ty dvě věty u malého zeleného stromečku jej učinily nesmrtelným (doufám, že i v očích ČT a výrobce kofoly, kteří nám je budou servírovat i nadále ). Pro mě tedy určitě. Protože této reklamě, se jako první a (zatím) jediné, dostalo výsady, být mnou vypálena (při vědomí krátkého života většiny těchto útvarů) do stříbřitého disku. Na věčné časy a nikdy jinak (i s těma velkýma zahnutýma zubama nahoru)!
1 názor
aleš-novák
02. 08. 2013a nehraje ta stejná holčička i v reklamě na vodafone, kde se Pavel Liška koupe v kádi s kapry? ta je taky pěkně vánoční...:o)