Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žít a nechat zemřít?

13. 02. 2002
2
0
634
Autor
moribundus

Není nutno, není nutno...

Neopouštěj staré známé pro nové, zpívá se v jedné písničce, ale člověk neví, má-li to brát jako radu, či snad jako výhružku. Jako rada by to bylo dosti k uzoufání, protože bytost, obzvláště bytost společenská, by si za chvíli musela psát seznam, kde by zazanamenávala, kolik už těch přátel vlastně má, když nabírá pořád nové a staré kvůli nim neopouští. Bráno jako výhružka, asi také človíčka nečeká příliš optimistická vyhlídka, neboť že si kdysi dovolit uskutečnit přátelství s několika lidmi, rozumí se s několika lidmi najednou, nemůže si dovolit nabrat jiné, aby ty předešlé jaksi \"neopustil\", ať už nechtěně, či cíleně...Jak se tedy vyrovnat s tímto Svěrákovo-Uhlířovým tvrzením??? mějte hodně, hodně a ještě více přátel a i když pro ty nové na staré známé zapomenete, nezoufejte, třeba ti noví budou lepší a pro obohacení vašeho života prospěšnější...

                                                         *HAWK*


Aki
22. 08. 2002
Dát tip
moribundus: pokud jsi ho poslala do háje, nebyl to tvůj opravdovej přítel... jinak to nahoře mi přijde jako takový plácání o ničem, sorry... :o)

ano, původní úvaha je správná: v konečném důsledku by všichni měli 5.000.000.000 přátel....což je blbost.Jestli někdo máte spojení na Uhlíře, tak se ho zeptejte, jak to myslel. Já si tu kazetu raději párkrát poslechnu, jestli to není nějak vysvětlený v dalším textu písně...

Krel
22. 08. 2002
Dát tip
hm..

moribundus
14. 02. 2002
Dát tip
Neřekla bych, že je to tak jednoznačné Monty. Z vlastní zkušenosti vím, že přítel tě opustit může, byť by tě předtím vehementně přesvědčoval o opaku. nechceš mi sand říct, žes nikdy časem žádného kamaráda neposlal definitivně do háje...

Přítel se přece opustit nedá, milý Moribunde. Aneb, jak se píše v jedné pohádce: "Víte, co je to opravdový přítel? To je takový člověk, který pozná, že je vám zle, i když vás přitom nevidí, ani s vámi nemluví. Je to někdo, s kým můžete strašně dlouho mlčet a v tom mlčení si řeknete úplně všechno důležité. To je takový člověk, který může být třeba sto let za mořem a když se vrátí, je to, jako kdyby vůbec nikdy neodešel." Opouštět můžeš milenky, známé, kolegy, třeba i rodiče a příbuzné... ale PŘÍTELE nemůžeš opustit nikdy. Jde po tvém boku, a když se ohlédneš za sebe, vidíš ho ve svém stínu. Člověk ale mívá tak málo přátel... a je to tím, že si sami sobě tak docela nerozumime; jak by nám pak mohli rozumět jiní? A vůbec... moc kecám.

Wopi
13. 02. 2002
Dát tip
moc kecáš a máš svatou pravdu, Monty

Meggie
13. 02. 2002
Dát tip
myslím, že.....je to jistý názor na věc, s tipem :o)

Amanda
13. 02. 2002
Dát tip
jo neco na tom jabku je...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru