Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ta jediná a první dívka

03. 11. 2013
0
1
478

Kdysi dávno na odlehlém místě,byla vesnice.V té vesnici bylo jen osm domů.V jednom z nich bydlela mladá dívka se svou už starou matkou.Ta dívka chodívala k nedalekému potoku,vždycky si sedla k břehu a přemýšlela co bude dělat až jí matka zemře.Měla totiž jen matku,otec od nich utekl tak brzo že ho ani nestačila poznat.Přišel tam jeden starý muž a chtěl se s ní bavit o její matce.Neznám vás, a nebudu se s vámi bavit.Znám tvou matku velmi dobře,víc než si myslíš.Ale já vám nevěřím.Ale co tedy chceš dělat až tvá matka zemře?vyptával se dál.Přece je už dost stará.Počkejte,jak to víte?No,a jestli chcete slyšet odpověď tak se dokážu sama postavit na své nohy až matka zemře.Víš,děvče…Ty časy se každým dnem blíží a já ti jsem schopen pomoci.Já žádnou pomoc nepotřebuji,navíc od takhle cizího člověka.Inu dobrá,jak myslíš.tedy chceš říct že mně vážně nepotřebuješ?Ne,nepotřebuju vás.Muž tedy přešel potok a šel a šel až ho děvče ztratilo z dohledu.Běžela rychle domů že to řekne své matce,ale když otevřela dveře od chalupy matka ležela mrtvá už skoro mrtvá v posteli.Dcero moje setkala ses tedy se svým otcem?Co to říkáte maminko?Dnes se s tebou měl u vody sejít tvůj otec a vzít si tě,provdat tě…Ale ty tu vlastně ani nemáš být.On snad nepřišel?Přišel tam jen nějaký starý muž a říkal že se s tebou zná moc dobře a že jestli budu chtít může mi pomoci že ani nevím jak moc.Ano,to byl on.A ty jsi mu snad odmítla?Ano,maminko odmítla jsem mu.Dceruško,proč jsi to udělala teď už ho nikde nikdy nenajdeš a zůstaneš sama.Sbohem…Dívka se snažila svou matku oživit jak jen to dalo ale už se neprobrala.Nevěděla co má dělat,byla sama…Běžela k potoku jestli tam ještě není její otec ale nebyl tam.Zůstala úplně sama.Zjistila že všem dívkám ve vesnici se tohle stalo ale neodmítly.Zatímco matky dcer umíraly,a rodily se další dívky které čekal stejný osud.Dívka zemřela s nadějí že jednou otce ještě uvidí,ale neviděla…


1 názor

DT
04. 11. 2013
Dát tip

Za mě ne. Uvidíme, jaká bude další reakce. Ale pochybuji. Tohle na postup není.

Pokud mohu ovšem poradit - odstavce + uvozovky u přímé řeči.

HaND :))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru