Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlomky V

02. 03. 2002
4
0
1070
Autor
Šemík

ODMĚNA

 

Všichni jsme to již poznali. Něco je ve vzduchu. Dnes se rozdělují bonbóny. Každý si svědomitě plnil své úkoly. Všude bylo vzorně uklizeno. Nikdo nevyrušoval. Věděli jsme, že jen ten nejhodnější, bude mít tu čest rozdělovat ostatním. Ten kdo rozděluje, může si pro sebe ulít nejvíc zelených, kterých je v každém balení tak žalostně málo.

 

 

KOČIČKA

 

 

Mám rád mazlivé kočky. Baví mne pozorovat je při hře s myší:

 

Roztomiloučká kočička, polapivší hnusnou parazitující myš, se lehce zakousne do páteře. Myš takto vydrží běhat i hodinu. Hravá kočka se s ní pak může vydovádět. Dobro vždy zvítězí. Odporná myš v této hře prohrává a je sežrána. Nezlobme se proto již na ní.

 

 

 

 

HRA

 

 

Byl jsem v divadle. Šlo o velice zdařilou parodii. Autor se zbýval všemi obory lidských činností. Velice modernistické pojetí. My diváci vstupujeme do děje, abychom splynuli s hrou.

Víme jak hrát roli na úřadě. Jsme pokorní občané snášející trpělivě úklady, které přináší Pan úřad.

 

Pak se děj přenese do sportovní arény. Všichni jsou chytří. Každý ví jak správně útočit, kdy bránit.

 

V galeriích a na koncertech vzýváme našeho velkého umělce.

 

Jsme-li v nemocnici nebo u lékaře v ordinaci, máme my či naši blízcí zdravotní problémy.

 

Právě nám je zřejmě souzeno, že budeme muset a nebo již musíme vychovávat takové děti.

 

V zaměstnání nadáváme na vedení, abychom po čase byli stejně pomlouvanými šéfy.

 

Dle režisérova vedení jsme dětmi, studenty, sportovci, rodiči, pracovníky.

 

Zajímaví lidé bez zájmu.

Nezajímaví lidé se zájmem.

Jen málo kdo má chuť a odvahu nehrát. Vzepřeš-li se režii, bude z tebe pouhý kulisák.

 

Nalháváme si, že je to možno změnit. Ano, revoluce lid na čas probere, aby se vše vrátilo do starých kolejí. Ve chvíli, kdy zjistíš, že i rebelové jsou součástí hry, rezignuješ.

Přijmeš pravidla.

Staneš se účinkujícím.

 

Jde to snadno.


Radost
04. 03. 2002
Dát tip
třetí část mě oslovila ze všech nejvíc myslím, že *

Gomer
04. 03. 2002
Dát tip
TIP

"Velice modernistické pojetí." myslíš, Wopii, že to je správně? já ne... jináč * + třetí mě oslovila

"Velice modernistické pojetí." myslíš, Wopii, že to je správně? já ne... jináč * + třetí mě oslovila

Wopi
02. 03. 2002
Dát tip
no jo, každej jsme nějakej... například Ty máš stereo, já mono :)))

pche

Wopi
27. 02. 2002
Dát tip
první dvě části jsou pěkné třetí mě neoslovila

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru