Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet pre zaoblené telá

30. 12. 2013
0
2
324
Autor
Arnold Layne

 

 

Tých desať topoľov pred oknom padlo 
a to čo z nich zostalo čudesne desí.
Šepkám ti, nadobro strhávam prádlo,
no len čo ťa rozbalím pýtam sa: kde si?

Prstami preberáš trčiace hlavne -
na zimných momentkách z bojísk v popolníku,
(sú všetky pózy tak nesprávne správne?) 
tvoje predpeklia prechádzam bez dotyku. 
 
Tak nám drž klobúky, pôjdeme strmhlav,
ja bezpečne držím opraty!                        
Slnko sa po zime oprelo do hláv,

(obaja až na kosť opratí) 
sledujeme tajne ako obletelo,
tvoje čarovne záhadné, oblé telo.

 

 

 

 

 

 

 

 


2 názory

diky moc dajakbol... tvoj koment si važim a vlastne s ním súhlasím ... bral som to viacmenej ako experiment/pokus, o čo tom vlastne je písať v prísnejších formách ... viazať verše...rýmovať... a maš pravdu je čo zlepšovať (to vždy) .... 


dajakbol
31. 12. 2013
Dát tip

No formálne je to dosť rozglejené, rytmicky nesúrodé. Chcelo by to osvojiť si a pilovať techniku, ujasniť si, čo to je metrum a rytmus než sa vytasíš so sonetom. Láka Ťa eufónia či významový potenciál absolútnych rýmov, ale ony nie vždy predstavujú najvyššiu kvalitu či umeleckú náročnosť, často len pútajú nezaslúženú pozornosť ako lacný ornament. Zvlášť komicky vyznievajú keď oproti nim postavíš taký nemožný parým ako strmhlav – do hláv. Slovo prádlo je ešte stále nespisovné, môžeš ho použiť, ale na dajakej nekomformnosti Ti to nepridá.

Do rytmu viac disciplíny, do rýmov invencie a rafinovanosti, do obsahu detto. „Tak nám drž klobúky, pôjdeme strmhlav, / ja bezpečne držím opraty!“  Dva verše vyplníš takými nepôvodnými myšlienkami, otrepanými frázami/floskulami, no uznaj! Celkovo je tá artikulácia životnej skúsenosti dosť ťarbavá, oproti takému Urbanovi napríklad.

Beriem to ako pokus, nedopadol najhoršie, ale je čo zlepšovať.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru