Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smutné oči smutnějšímu srdci

24. 02. 2002
5
0
1351
Autor
Merlita

 

Bolest a smrt? Dvě slova z nejkrutějších. Slova, jež doprovázejí lidský život stejně neodmyslitelně jako láska. Dvě slova, jež vyvolávají ve všech, jimž na někom záleží, stejně mrazivý pocit. Pocit strachu. Ne o sebe. O milované.

Říká se, že pro lidskou bytost není horší utrpení, než pomalé zmírání v bolestech. Tehdy se smrt stane vykoupením. Náhle je bolest utnuta. Stejně náhle však začne další. Tichá, dlouhodobá a trýznící. Je to bolest těch, pro něž se smrt, ať dobrovolná, nedobrovolná, rychlá či plíživá, stala krutým zlodějem. Drzým uchvatitelem drahé bytosti. Zanechala jen smutném srdce a zoufale prázdné místo v duši. Bolest. Bolest plnou zklamaných nadějí a výčitek, že jsme mohli udělat víc. Že jsme ta ubohá čtyři písmenka S, M, R, T, přece jen nějak nepřelstili.

Toto byl jen řetězec myšlenek na dvě slova z nejkrutějších. Bolest a smrt. Slova, jež doprovázejí lidský život stejně jako radost.


Merlita
02. 02. 2003
Dát tip
Možná,sama vím, že to zní přemoudřele, ale byla to jedna z reakcí na ztrátu, která bolela a bolí ještě dnes, po roce. Děkuji ti M.

pamadeus
31. 01. 2003
Dát tip
Nemyslím, že je to pocit strachu o své milované, člověk se bojí vždy jen o sebe.......Tenhle rozbor mi připadá moc naivní a dětský, možná to za pár let uvidíš jinak. Snad ale ne.Nebo se taky pletu já.

Pepo
12. 09. 2002
Dát tip
:o((( Proti tomuto sa nedá bojovať. Vyrovnať sa. Celý život sa vyrovnávať so...stratami, až sa raz budú iní musieť vyrovnať s tou našou.

Merlita
12. 09. 2002
Dát tip
Já vím... ale jde mi to težko. S výjmečnými lidmi se člověk neloučí, ti zůstávají v duši, o to víc chybějí :o) Děkuji. Opravdu.

Notreal
12. 09. 2002
Dát tip
proč jsem u tohoto nezadržel slzy?! proč se najednou spustily v mojí hlavě proudy lítosti? nerozumím sobě.... ale asi je to znamení, že s tímto dílkem je spjato moje srdce. Děkuji Ti za něj... *

Whelp
05. 06. 2002
Dát tip
Ach jo. :o((

Dabi
21. 05. 2002
Dát tip
...mlčím...

Merlita
21. 05. 2002
Dát tip
Dabi, smím se ptát proč? Děkuji

Dabi
21. 05. 2002
Dát tip
Z osobních důvodů...

Reistlin
05. 03. 2002
Dát tip
Krutá realita života...... Copak že tě přepadly takový myšlenky?

vero
27. 02. 2002
Dát tip
...smutné a pravdivé...ako život sám...

pino15
25. 02. 2002
Dát tip
ano

Bacil
25. 02. 2002
Dát tip
Je to přesně tak, a člověk se o tom vždycky přesvědčí, když zemře někdo blízký.

Amanda
24. 02. 2002
Dát tip
Premyslim, premyslim a doufam ze to byla pouze kruta uvaha cerne chvile, ktera proste jen tak prisla, padla a tohle zanechala... doufam...

Krel
24. 02. 2002
Dát tip
jenom pravda a je tady napsaná..

Merlita
24. 02. 2002
Dát tip
Děkuju vám...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru