Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Škrábání

02. 11. 2014
2
7
750
Autor
eronidrian

Škrábalo vám někdy v topení ? Je to normální. Ale co kdyby to normální nebylo ?

Už dlouho slyším záhadné škrábání. Zdá se, že vychází z topení.

Ležím na zemi a čtu si knížku. Škrábání neustává. Ozývá se přerušovaně, asi jednou za půl minuty. Zneklidňuje mě.

Zní, jako kdyby něco škrábalo uvnitř topení. Jako kdyby se to snažilo dostat se ven.

Přemýšlím jestli mám nechat toho slastného lenošení nad knížkou a jít se podívat, co se děje. Nechce se mi.

Když škrábání ani po pěti minutách neustává, odcházím to prozkoumat.

Jeho příčina bude nejspíše v kotli. Odtud proudí teplo do všech topení v celém domě. Kotel je ve slepě.

Schody do sklepa jsou tmavé a rozsvětluje je pouze jediná žárovka, houpající se na drátu v mírném průvanu. V temných koutech jsou vidět pavučiny.

Každý schod je jinak dlouhý a vysoký. Okraje se pod mými nohami drolí. Sestupuje se po nich těžko.

Zvuky mých kroků se rozléhají tmavým schodištěm. Rozeznívají ozvěnu.

Moje postava kreslí stínem na stěnách obrazy duchů.

Pouze v tričku s krátkým rukávem je mi tady dole zima a na rukách mi naskaju husí kůže. Zimy a strachu.

Sestup po schodech je konečně dokončen a já vcházím do jediné velké místnost i celého sklepa.

Do sklepa moc často nechodím.

Mám však zvláštní pocit.

Že tato místnost není naším sklepem.

Místnost je osvětlena pouze září žárovky ze schodiště. Do tmavého kouta s kotlem proto pořádně nevidím.

Musím se přiblížit blíže.

Už konečně kotel vidím.

Ne.

To není kotel.

Místo kotle je jakási velká kovová krabice. Ne jejím povrchu je spousta blikajících tlačítek a páček. Ozývá se z ní pípání.

Děsím se jí.

Nemá tu vůbec být.

Nepatří sem.

Nevím kdo ji sem mohl dát a k čemu slouží a ani to nechci vědět.

Najednou je úplná tma. Žárovka na schodech praskla. Stojím několik vteřin v naprosté temnotě.

Něco se stane.

S krabicí místo kotle.

Zeleně se rozzáří.

Můj pocit ze vstupu do sklepa zesílí.


7 názorů

eronidrian
01. 01. 2015
Dát tip
Díky.

K3
31. 12. 2014
Dát tip

Je vidět, že máš docela dobrou fantazii.

Ale čekal jsem nějaký překvapivější konec. Uspořádání řádků se mi moc nelíbí. Možná by byly lepší klasické odstavce.


eronidrian
25. 11. 2014
Dát tip

Někomu se líbí a někomu zase moc ne. Můžeš to vidět u ostatních kritik.


Amelie M.
24. 11. 2014
Dát tip

z tohoto díla mám rozpačitý pocit, nehledě na to, že se špatně čte svým zarovnáním na střed, což pokládám za nesmysl, děj je všelijaký, neurazí, ale ani nezaujme.. 


Hrušková
04. 11. 2014
Dát tip

*


eronidrian
04. 11. 2014
Dát tip
To je taky trochu záměr, přidat k strašidelnosti i nevysvětlitelnost. Čtenář si potom může domyslet vlastní závěr, což je mnohdy strašidelnější. Jinak díky za kritiku.

Lakrov
04. 11. 2014
Dát tip

Text z kategorie "domovní horor", předpokládám. Zděšení z toho, že "Žiješ v těsné blízkosti zcela neznámého světa". Bez rozuzlení, což by udržení napětí nevadilo. To, co udržení napětí možná vadí, je slohové zpracování, kvůli němuž se čtenář -- místo aby si po dočtení chvíli užíval strašidelného dojmu -- nejspíš ptá, co se vlastně stalo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru